C. moorii forskjeller og likheter vf:oppdrett

Hei malawifolk. Jeg har 4 unge F1 blå delfinciklider og 2 unge av oppdrettsvarianten, men jeg synes jeg merker utseende- og adferdsmessige forskjeller allerede nå. Er det bare jeg som er litt stressa på at disse 6 skal bli én gjeng, eller hva? De fire som er F1 går sammen i én flokk og virker rundere enn mine opprinnelige 2. Jeg merker tydelig at øynene på de to som er oppdrettsvariant virker større og mer markante, og jammen tror jeg ikke at oppdrettsvarianten virker mer hissig (har mer markeringsbehov) enn de greie F1 fiskene som surrer rundt i flokk. Andre som har sett noe lignende? Neida, ingen slåss, men en av de to som var i karet fra før er markant blåere og "kjekkere" i oppførselen sin.
F1 er oppdrett.
vis jeg skjønner det her rett så har du jo bare oppdretta fisk,er det flest hanner blant f1 fisken din?Er det slik kan det vere årsaken til att de er mer aggresive enn de andre.Det er lite heldig med overvekt av hanner,da blir det mer krangling.
Catfish
Hei malawifolk. Jeg har 4 unge F1 blå delfinciklider og 2 unge av oppdrettsvarianten, men jeg synes jeg merker utseende- og adferdsmessige forskjeller allerede nå. Er det bare jeg som er litt stressa på at disse 6 skal bli én gjeng, eller hva? De fire som er F1 går sammen i én flokk og virker rundere enn mine opprinnelige 2. Jeg merker tydelig at øynene på de to som er oppdrettsvariant virker større og mer markante, og jammen tror jeg ikke at oppdrettsvarianten virker mer hissig (har mer markeringsbehov) enn de greie F1 fiskene som surrer rundt i flokk. Andre som har sett noe lignende? Neida, ingen slåss, men en av de to som var i karet fra før er markant blåere og "kjekkere" i oppførselen sin.
Beklager det dårlige innlegget under,misforstod deg nok her ja.Magne.
For å presisere F1-gjengen (4) virker mer harmonisk og rolig enn de to av oppdretts-varianten. Jeg hadde håpet at alle 6 kunne fungere sammen som gruppe. I tillegg synes jeg det er utseende-messige forskjeller på F1-gjengen og de to som definitivt er fra en oppdrettsstamme. Jada, F1 ER oppdrettet i fangenskap, men poenget er at genene er "nær viltfanget" og ungfiskene er sannsynligvis bittelitt preget av at foreldrene har hatt et noe annet gemytt enn oppdretts-Cyrtocara-moori generelt? (Arv & miljø og Charles Darwin)... Mitt inntrykk er at F1-gruppa er greiere og penere enn de andre, og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor... En løsning kan være at den ENE av mine opprinnelige fisk er en hann som nå desperat prøver å yppe mot nykomlingene (som han ikke kjenner), for han er ganske blå og "kjekk" om dagen. MEN, det forklarer allikevel ikke de utseendemessige-forskjellene og F1-enes flotte flokk-adferd.
Alt er ungfisk på ca. 5 cm. Ingen tydelige/sikre tegn på kjønnsfordeling.
Utseende-messige forskjeller
Erfarer det samme som du nevner her med blandet stamme i mitt kar. Jeg tror Moorii'ene varierer litt i form og finner ettersom hvor de fanges. Ulike stammer får ulike trekk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap