- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Blir jeg den første i norge eller noen som har / har hatt benthochromis tricoti?
Blir jeg den første i norge eller noen som har / har hatt benthochromis tricoti?
Har bestilt 2 Benthochromis tricoti og søkt mye på Google og får ingen treff i norge. Så mulig jeg blir den første i norge som har den her?
Link til art profil :
http://www.seriouslyfish.com/profile.php? genus=Benthochromis&species=tricoti&id=380
Link til art profil :
http://www.seriouslyfish.com/profile.php? genus=Benthochromis&species=tricoti&id=380
Postet 13.02.12 kl 16:07
Postet 13.02.12 kl 16:10
Postet 13.02.12 kl 17:24
Jeg hadde de i fra 05-08, vet om ihvertfall 3 andre her i landet som har/hatt disse.
Jeg solgte 3 yngel i 2007 til en som kom fra stavanger(Usikker på om han har de enda), foreldre gruppen på 7 stk solgte jeg forøvrig til en svenske fra Skåne.
Tror Dag Jostein her på forumet har disse nå, ta en titt på tråden hans!
Veldig vanskelig å få disse til å yngle, de kan leke engang i blant, men hunnene svelger som regel eggene i løpet av 0-3 dager.
Ett annet problem er at hunnene ofte svelger luft også, jeg ble lurt mange ganger den første perioden jeg hadde de, en hunn kunne gå en hel dag med luft i haken!
Jeg fikk imidlertidig en hunn til å bære eggene tiden ut ved å mørklegge karet i 7 dager, deretter fanget jeg henne opp, strippet henne for 7stk yngler, og la embryoene/ynglene i en yngel boks med 2 syresteiner opp i. (4 stk døde, 3 klarte seg.)
Dette var den eneste gangen noen av hunnene klarte å få fram noe.
Bare spør hvis du har noen spørsmål, legg gjerne ut bilder når du får de.
Jeg solgte 3 yngel i 2007 til en som kom fra stavanger(Usikker på om han har de enda), foreldre gruppen på 7 stk solgte jeg forøvrig til en svenske fra Skåne.
Tror Dag Jostein her på forumet har disse nå, ta en titt på tråden hans!
Veldig vanskelig å få disse til å yngle, de kan leke engang i blant, men hunnene svelger som regel eggene i løpet av 0-3 dager.
Ett annet problem er at hunnene ofte svelger luft også, jeg ble lurt mange ganger den første perioden jeg hadde de, en hunn kunne gå en hel dag med luft i haken!
Jeg fikk imidlertidig en hunn til å bære eggene tiden ut ved å mørklegge karet i 7 dager, deretter fanget jeg henne opp, strippet henne for 7stk yngler, og la embryoene/ynglene i en yngel boks med 2 syresteiner opp i. (4 stk døde, 3 klarte seg.)
Dette var den eneste gangen noen av hunnene klarte å få fram noe.
Bare spør hvis du har noen spørsmål, legg gjerne ut bilder når du får de.
Postet 13.02.12 kl 20:57
Postet 14.02.12 kl 10:55
TangalawiJeg hadde de i fra 05-08, vet om ihvertfall 3 andre her i landet som har/hatt disse. Jeg solgte 3 yngel i 2007 til en som kom fra stavanger(Usikker på om han har de enda), foreldre gruppen på 7 stk solgte jeg forøvrig til en svenske fra Skåne. Tror Dag Jostein her på forumet har disse nå, ta en titt på tråden hans! Veldig vanskelig å få disse til å yngle, de kan leke engang i blant, men hunnene svelger som regel eggene i løpet av 0-3 dager. Ett annet problem er at hunnene ofte svelger luft også, jeg ble lurt mange ganger den første perioden jeg hadde de, en hunn kunne gå en hel dag med luft i haken! Jeg fikk imidlertidig en hunn til å bære eggene tiden ut ved å mørklegge karet i 7 dager, deretter fanget jeg henne opp, strippet henne for 7stk yngler, og la embryoene/ynglene i en yngel boks med 2 syresteiner opp i. (4 stk døde, 3 klarte seg.) Dette var den eneste gangen noen av hunnene klarte å få fram noe. Bare spør hvis du har noen spørsmål, legg gjerne ut bilder når du får de.
Godt og høre at det er fler som har hatt dem og kan gi meg litt info håper jeg kan få dem til og trives og kanskje få til no yngel jeg og og ja blir en egen tråd om dem her inne med bilder og sikkert noen spørsmål
Postet 14.02.12 kl 11:10