Artemia = seamonkies?

for 6-7 år siden fikk jeg noe til jul.. det het seamonkies eller noe sånt, og det var små rekeaktige skapninger som var i små plastakvarier. var men en pose egg og noe mat tror jeg.. mener å huske det var mange forskellige akvarier, men jeg hadde noe ørkengreier... dette ble solgt på dyrebutikker og lekebutikker, om jeg ikke husker feil.
så, for noen dager siden da jeg så på noe artemia jeg skulle bruke til yngelfòr i akvariet begynte jeg å tenke..
har jeg ikke sett disse skapningene tidligere ett sted?
så kom jeg til å huske på de sjøapene..
sea monkies og artemia er utrolig like synes jeg!

men spørsmålet mitt er: ER SEA MONKIES OG ARTEMIA EGLENTIG DET SAMME?

sorry om noen har stilt samme spørsmål før, men jeg må bare vite det! X-D
jeg tror det er det samme. men er det noen som VET?

i såfall, utrolig dumt jeg ikke visste det da, så kunne jeg fòret guppyene våre i 40 literen med det!

søkte litt rundt på nettet, her er det seamonkies "akvariet" jeg hadde
Jepps det er det samme.

Seamonkies er et av mine kjæreste barndomsminner, spenningen, fasinasjonen og gleden ved å se de svømme rundt var til å ta å føle på.

Det settet jeg fikk inneholdte en brosjyre om hvordan de små tassene kunne dreseres. Ja tenk det, du kunne få dem til å lystre ordre ved hjelp av en lommelykt. Jeg var i himmelen når jeg så at man kunne bestille bittesmå sykler til "apene"!! Jeg bestilte aldri alt ekstrautstyret, men jaggu var det moro læll.

Ser jeg tilbake så er det nok en sammenheng mellom mine ca 700 liter vann og den julegaven. Spiren ble såd. Beklager at jeg sklei ut, ble bare litt ivrig.
ok tusen takk! da veit jeg det.
Hmmmm dette gjorde meg nysgjerrig.

Vil de formere seg i akvariet? Eller er det bare en drøm?

Det hadde jo vært ypperlig med oppdrett på levende artemia som jeg kunne brukt som mat til fiskene.
Tror de ville satt pris på fersk artemia også
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap