- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- sebrasnegle babyar:-)
sebrasnegle babyar:-)
Postet 12.02.07 kl 23:26
Postet 13.02.07 kl 07:01
Inaktiv bruker
Er du helt sikker på at det ikke er pestsnegler som har dukket opp? Ikke meningen å drepe gleden din her altså, men det er veldig vanskelig å få eggene til sebrasnegler til å klekke i fangenskap. De må over i saltvann/brakkvann akkurat i rett tid. Deretter tilbake i ferskvann. Har ikke hørt om noen som har fått til dette før. Ser du samme mønsteret på bebisene som den voksne sneglen har?
Postet 13.02.07 kl 07:04
pestsneglar????
har hatt rota i saltvatten ei stund,då eg hadde sopp på mollyane mine.
har eit mindre akvarium til dette.mollyane er no friske,og tilbake i hovudakvariet.medan rota/sneglane,og nokren babyplattyar er i det minsta akvariume.
er litt vanskeleg å ta bilde,då dei er så små,og fer så fort.
prøvde med mobilen,men det vart dårleg.
har hatt rota i saltvatten ei stund,då eg hadde sopp på mollyane mine.
har eit mindre akvarium til dette.mollyane er no friske,og tilbake i hovudakvariet.medan rota/sneglane,og nokren babyplattyar er i det minsta akvariume.
er litt vanskeleg å ta bilde,då dei er så små,og fer så fort.
prøvde med mobilen,men det vart dårleg.
Postet 13.02.07 kl 20:38
Postet 17.02.07 kl 23:18
Postet 17.02.07 kl 23:37
Postet 17.02.07 kl 23:43
[URL=null]http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1149[/URL]
Ligner den denne?
Får ikke lenken til å virke ....
Ligner den denne?
Får ikke lenken til å virke ....
Postet 17.02.07 kl 23:45
Endret: 17.02.07 kl 23:47
Postet 18.02.07 kl 00:09
Postet 18.02.07 kl 00:12
Jeg har de i et akvarium også. Tror det er vanskelig å unngå de, for en får de som egg på planter.
Hos meg gjør de ingen skade, og jeg plukker alltid noen over i yngelkaret, når jeg har nytt kull.
De spiser overskuddsfor, alger og rotnende planterester. Jeg synes de er ganske greie, men får man hundrevis, så er de ikke noe fine å se på.
Jeg bruker slammsugeren til å suge de av ruta om morgenen når lyset kommer på. De kryper opp på glasset om natta.
Synes ikke de gjør så mye galt egentlig. ( Sandsnegler er verre )
Hos meg gjør de ingen skade, og jeg plukker alltid noen over i yngelkaret, når jeg har nytt kull.
De spiser overskuddsfor, alger og rotnende planterester. Jeg synes de er ganske greie, men får man hundrevis, så er de ikke noe fine å se på.
Jeg bruker slammsugeren til å suge de av ruta om morgenen når lyset kommer på. De kryper opp på glasset om natta.
Synes ikke de gjør så mye galt egentlig. ( Sandsnegler er verre )
Postet 18.02.07 kl 00:25
Postet 18.02.07 kl 01:51
Postet 18.02.07 kl 13:28
Endret: 18.02.07 kl 13:28
Postet 18.02.07 kl 14:42
Ja jeg ser jo nytteverdien av sandsnegler også jeg, og i 375 literen min holder de seg stort sett under plantedekke.
Men i tre andre kar har jeg sandsnegle eksplosjon, og de er ikke nede i sanden.
De er overalt, på ruter, planter, steiner og røtter. og disse er umulig å skvise mot ruta, slik man kan gjøre med andre pestsnegler.
Sandsneglene formerer seg raskest av alle de sneglene jeg har vert bort i.
Men i tre andre kar har jeg sandsnegle eksplosjon, og de er ikke nede i sanden.
De er overalt, på ruter, planter, steiner og røtter. og disse er umulig å skvise mot ruta, slik man kan gjøre med andre pestsnegler.
Sandsneglene formerer seg raskest av alle de sneglene jeg har vert bort i.
Postet 18.02.07 kl 14:53