sebrasnegle babyar:-)

oppdaga 4stk små sebrasneglebabyar i eit lite akvarium, som eg har til yngel.
Har ein stor sebrasnegle, som har lagt masse egg på ei rot.
Har no 4 små
HMMMM.. Er du sikker på at dette ikke er pestsnegler da?

Sebrasnegler legger egg stadig vekk, men disse klekker aldri i ferskvann. Denne snegletypen må ha brakk eller saltvann for at eggene skal klekke. Har du mulighet for å få tatt et bilde av de små?
Inaktiv bruker
Er du helt sikker på at det ikke er pestsnegler som har dukket opp? Ikke meningen å drepe gleden din her altså, men det er veldig vanskelig å få eggene til sebrasnegler til å klekke i fangenskap. De må over i saltvann/brakkvann akkurat i rett tid. Deretter tilbake i ferskvann. Har ikke hørt om noen som har fått til dette før. Ser du samme mønsteret på bebisene som den voksne sneglen har?
pestsneglar????
har hatt rota i saltvatten ei stund,då eg hadde sopp på mollyane mine.
har eit mindre akvarium til dette.mollyane er no friske,og tilbake i hovudakvariet.medan rota/sneglane,og nokren babyplattyar er i det minsta akvariume.
er litt vanskeleg å ta bilde,då dei er så små,og fer så fort.
prøvde med mobilen,men det vart dårleg.
sebrasneglebaby.
Dette er bilde av (det som eg trur/håper er) ein av sebrasneglebabyen.
det vart eit dårleg bilde då men..
Ser ut som en damsnegle ja. De er pene, men er i pestsnegle kategorien.

Desverre.
[URL=null]http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1149[/URL]

Ligner den denne?

Får ikke lenken til å virke ....
Rose U
Ser ut som en damsnegle ja. De er pene, men er i pestsnegle kategorien. Desverre.

Betyr det at disse ikke er bra å ha i akvariet? Jeg har noen i mitt akvarium som likner mistenkelig mye på denne sneglen.....
Jeg har de i et akvarium også. Tror det er vanskelig å unngå de, for en får de som egg på planter.

Hos meg gjør de ingen skade, og jeg plukker alltid noen over i yngelkaret, når jeg har nytt kull.
De spiser overskuddsfor, alger og rotnende planterester. Jeg synes de er ganske greie, men får man hundrevis, så er de ikke noe fine å se på.

Jeg bruker slammsugeren til å suge de av ruta om morgenen når lyset kommer på. De kryper opp på glasset om natta.

Synes ikke de gjør så mye galt egentlig. ( Sandsnegler er verre )
jaja,får vente å sjå når dei vert større,om det er sebrasnegle eller pest/damsnegle.
de er ikke farlige, selv om "pestsnegle" høres skummelt ut.
de heter det forde de formerer seg jækli fort.
de eter alger så på en måte kan de være kjekke å ha- har selv masse av disse snaglene i en 5 liter. der "avler" jeg dem og mater praktbotiane mine med dem!

huff så slem jeg er.. ;P
Rose U
( Sandsnegler er verre ;))

Hva mener du med det? Sand snegler er jo helt topp!!?
Ja jeg ser jo nytteverdien av sandsnegler også jeg, og i 375 literen min holder de seg stort sett under plantedekke.

Men i tre andre kar har jeg sandsnegle eksplosjon, og de er ikke nede i sanden.
De er overalt, på ruter, planter, steiner og røtter. og disse er umulig å skvise mot ruta, slik man kan gjøre med andre pestsnegler.

Sandsneglene formerer seg raskest av alle de sneglene jeg har vert bort i.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap