Jeg har reker...uæææ !

Da jeg kjøpe 200literen for en drøy måndte siden fikk jeg med en masse fisk, disse fraktet jeg hjem i en isboks og satte tilbake i karet da det ble fylt senere på dagen. Hadde bittelitt grus i karet under transporten, ikke vann.
Damen jeg kjøpte det av nevnte at de hadde hatt reker der tidligere...

Så i dag etter 5 uker oppdager jeg plutselig to STORE fine reker som jobber og spiser på en av røttene !! De er gjennomsiktige, bittelitt rødt på seg og har utrolig lange antenner.

Hva gjør jeg for å sikte at disse to flotte skapningene skal ha det best mulig ? De bor sammen med en salig fiskemix bla. molly, scalare, og apistogramma.
Kan høres ut som amanoreke.
Kjøpte selv tre av disse for noen uker siden. De satte igang med algespising i stort tempo med det samme. Det første døgnet kunne jeg observere de hvilende på bakgrunnen i karet, deretter ble de borte. Så for noen dager siden kom de fram igjen, alle tre, satt ved utblåsningen på filteret. Dagen etter fant jeg den ene inntørket på gulvet

Regner med at de jobber bra om natta, for alt som heter (synlige) alger i karet er borte!
Det høres lovende ut ! Alger har jeg litt mye av pga lystrøbbel for en tid tilbake.
Har heldekkende armatur så de kommer seg ikke ut .
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap