Hvordan drive pestsneglefarm?

Har leita i forumet, men finner kun ut hvordan man skal bli kvitt sneglene!Snegler som dette trives vel i alle slags forhold vil jeg tro, men jeg som er nybakt dvergkuleeier ønsker å gi dem så godt stell som mulig for at det skal bli mange saftige og sunne snegler, raskt og jevnt

Bruker en stor blomstervase som nå er fyllt med ca 4L vann, grus i bunnen, litt planter på bunn og noe planterask som flyter på toppen. Plassert nær verandadør som gir masse lys. Er dette ok? hva med vannbytte, slamming osv. ? Er de så nøye på det? Tenkte de gnafser i seg rask og rusk på bunnen sånn at slamming ikke er et nødvendig, men ser jo når jeg roter oppi der at det er mye avfall på bunnen. Ga dem en grønntabelett til maller her om dagen og den ble jo borte etterhvert. Ser at det har klekka ut masse små snegler og eggklaser flere steder. Jeg vil at de skal overleve og trives!!! Legger ut bilde av vasen for "morro" skyld
Her er en artikkel om snegleoppdrett. Men det ser jo ut som om du er godt i gang allerede.
Judosola
[URLBLOCK1]. Men det ser jo ut som om du er godt i gang allerede. :)

Nja.. var ikke det akkurat i denne tråden. MEN jeg fant jo nå plutselig en artikkel her under artikkelsamlinga! Selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på, har bare søkt i forumet.
Jeg vil si at det er to faktore som spiller inn; Tilstrekkelig med plass, og tilstrekkelig med næring

For å si det slik: om jeg hadde latt alle snørr-klattene i 150 karet med ansictrus-yngel under oppforing, kunne jeg fødd opp halvparten av kuler her til lands :p
Lro
Nja.. var ikke det akkurat i denne tråden. MEN jeg fant jo nå plutselig en artikkel [URLBLOCK1] under artikkelsamlinga! Selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på, har bare søkt i forumet.

Oj! Her har jeg blingset med linkene. :P Det var jo selvsagt artikkelen jeg skulle gi deg link til. Men du har jo funnet den selv i alle fall. Hehe, tror jeg skal begynne å dobbelsjekke linkene før jeg poster.
Frank Angell
Jeg vil si at det er to faktore som spiller inn; Tilstrekkelig med plass, og tilstrekkelig med næring :) For å si det slik: om jeg hadde latt alle snørr-klattene i 150 karet med ansictrus-yngel under oppforing, kunne jeg fødd opp halvparten av kuler her til lands :p

Hmm, ja leste i artikkelen og tror nok jeg har litt liten plass hvis jeg skal få skikkelig dreis på farmen... ut å kjøpe akvarie..huff de penga..
Lro
Hmm, ja leste i artikkelen og tror nok jeg har litt liten plass hvis jeg skal få skikkelig dreis på farmen... ut å kjøpe akvarie..huff de penga..

Jeg planlegger å kjøpe et av disse (tror det ble rett link denne gangen :p). De er ikke like dyre som vanlige glassakvarier, og man får dem opp i 20-25 liter. Jeg har ikke plass til noe større, jeg får heller bare la sneglene vokse fritt i de andre akvariene og håpe på at det går å drette dem i 20-litere og.
Det er en del som er litt optimistiske når det gjelder snegle farm. Selv har jeg to stk. 54l kun til snegle oppdrett.
I disse tankene har jeg automatisk kontinuerlig vannskifte og en forer som om det skulle vert grevling oppi der. Enda er et så vidt det holder.
Nå har jeg en del kuler da, men uansett det blir ofte ikke så mange som man håper. Enig med Frank her masse plass og masse mat
Ja, de plastkarene er jo greie, billige og får plass på bokhylla. Men for å være på den sikre siden bør jeg kanskje skaffe noe større ja... Men har jo bare 5 dvergkuler, vet jo egentlig ikke hvor stor farm jeg trenger til så få? Må vel bare prøve meg fram og etter hva jeg har råd til nå blir det vel et plastkar til hundrelappen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap