- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- vannskilpadder
vannskilpadder
Jeg vet at dette ikke er lov i Norge, sånn helt uten videre, men vi bor i spania, men spansk er et vanskelig språk - så kanskje noen her kan hjelpe meg.....
Jeg har to bitte små på ca 10 cm i diameter boende i et kar med vann, men og med mulighet til å være oppå land.
Jeg skal iallefall søke fylkesvetrinøren og ta de testene som det er behov for når vi skal hjem til Norge, men jeg trenger et råd på hvordan å FRAKTE dem til Norge.....FLY er det vi skal ta, hvor lenge kan de være uten vann ? jeg har nemlig hørt at en fraktet de i hver sin sigarettpakke, men der kan det jo ikke være vann ? ! TIPS noen ?
Jeg har to bitte små på ca 10 cm i diameter boende i et kar med vann, men og med mulighet til å være oppå land.
Jeg skal iallefall søke fylkesvetrinøren og ta de testene som det er behov for når vi skal hjem til Norge, men jeg trenger et råd på hvordan å FRAKTE dem til Norge.....FLY er det vi skal ta, hvor lenge kan de være uten vann ? jeg har nemlig hørt at en fraktet de i hver sin sigarettpakke, men der kan det jo ikke være vann ? ! TIPS noen ?
Postet 20.11.07 kl 12:01
Endret: 20.11.07 kl 12:03
Postet 20.11.07 kl 12:13
joda isbokser er lurt
men skal de i kofferten, eller som håndbaggasje ??? *ler*
Postet 20.11.07 kl 12:18
Postet 20.11.07 kl 12:43
=)
Odd EspenSå søte!:D Håper du klarer å få de med deg hjem!:D Jeg tror du burde ah de i kofferten, siden det ikke er lov til å ha med sek flytende veske med på flyet...
ja ikke sant ??? Nusselige - men MÅ søke først da =)
jeg vet at det ikke er lov med væske på flyet, derfor jeg lurer på om de klarer turen UTEn å ha vann =)
Postet 20.11.07 kl 12:50
Postet 20.11.07 kl 13:47
Ho ho, sikker på at du vil ha med deg disse hjem da? Ser jeg riktig ser det ut som Rødøret terrapin og de blir store hissige bite-beist! Har vært borti noen av disse og de kan ikke akkurat sammenlignes med landskilpadder i lynne... og de trenger STOR plass! Du kan jo lese litt om dem på dette forumet
Postet 20.11.07 kl 13:47
Thai TranHei har selv hatt sånne hjemme. De er faktis landskilpadde som ikke alltid er nede i vannet. Havskillpadden er den typen som lever i vannet. Det går greit så lenge de har luft og puste, og ikke helt klemt i kofferten/sekken.
De er ikke alltid i vannet, men det er ingen landskilpadde -garantert sumpskilpadde!
Postet 20.11.07 kl 13:49
Postet 20.11.07 kl 13:59
Anbefaler deg å søke hjelp hos en veterinær, eller hos reptileksperter.
Mulig at du kan finne hjelp på [URL=reptilfreaks.no]reptilfreaks.no[/URL], som er ett dedikert reptilforum.
Det finnes også gode forum på både svensk og dansk av og for reptiloholikere
Siden AF omhandler fisk, og at vi ikke tillater diskusjon vedrørende hold av arter som ikke er tillatt i norge, stenger jeg tråden
Regner med at du forstår dette
Ønsker deg lykke til i søkeprosessen, selv om jeg er meget skeptisk til at du får tillatelse til å ta disse inn (det er ekstremt vanskelig, og ekstremt gode grunner må til).
Og ikke minst; velkommen tilbake til gamlelandet!
Mulig at du kan finne hjelp på [URL=reptilfreaks.no]reptilfreaks.no[/URL], som er ett dedikert reptilforum.
Det finnes også gode forum på både svensk og dansk av og for reptiloholikere
Siden AF omhandler fisk, og at vi ikke tillater diskusjon vedrørende hold av arter som ikke er tillatt i norge, stenger jeg tråden
Regner med at du forstår dette
Ønsker deg lykke til i søkeprosessen, selv om jeg er meget skeptisk til at du får tillatelse til å ta disse inn (det er ekstremt vanskelig, og ekstremt gode grunner må til).
Og ikke minst; velkommen tilbake til gamlelandet!
Postet 20.11.07 kl 14:32
Endret: 20.11.07 kl 14:32