Indiske klorreker

Fikk en del Indiske klorreker av en hyggelig dame på nyttårs aften. Delte med et par kompiser. Tror jeg satt igjen med 5 stk kan jo ha vært flere igjen i karet. I ta så jeg det var i hvertfall 10 stk fremme. Kan jeg virkelig ha telt så feil eller formerer dem seg i hyper fart. De minste er ikke mer en 2-3 cm lange.
Hvordan reker er det ? Finner ikke noe data om de i basen ?
Joda. Søk på Indisk Kloreke.

Har sett dem du Anita. Kan ta fisk noen ganger, har sett dem få tak i en Corrydoras en gang, var ikke greie klipte av den alle finnene så den ikke fikk svømt avgårde før de spiste den. Tror egentlig den corrydorasen var syk. syns det er kule reker, lager litt action, rydder opp. Kan nok ta en fisk i ny og ne.
Ja når du sier det. Begynner å bli gammel å glemsk skjønner du.... Er kansje ikke noe reke for meg. Jeg har jo så mange små fisker....
Syns dem er praktiske jeg da. Døde fisk og snegler er borte veldig fort. Tror dem kunne godt fint i karet ditt, men klart kan jo ta fisk.
Jeg har jo så mange tetra.... Men de er kansje for raske for rekene ?
Har du noen å selge da ? He He
Vet faktisk ikke! har forsvunnet noen rødmunnstetra hos meg, vet ikke om det er rekenes skyld. Hvis du venter litt så har jeg sikkert noen å selge, vil først få kontrollen om de formerer seg i karet her.
Oj, Hvis tetraene dine har forsvunnet vil jeg ikke ha noen. Da prøver jeg meg på viftereker igjen He He
Er i orden. Jeg kan jo prøve å følge med litt og se om dem er etter tetraene, litt vanskelig for å tro d, Tetraene er jo ikke så mye på bunn, men har sett rekene krabber opp planter helt til overflaten og napper etter guppyen, men aldri sett dem få tak i noen.
Du får følge med litt og gi meg tilbakemelding :o) Nå er det natta, Skal opp 05.40 i morgen og det gleder jeg meg IKKE til :o(
Skal jeg gjøre. Sove godt. Har Vinterferie jeg. he he
ÆSJ !!!!!! Skulle ønske det var meg.......
Ja er digg.

Kan hende du syns rekene kan bli voldsomme, syns egentlig de er ganske snille jeg, men hun som ga meg dem ville ikke se de mer tok all fisken hennes, hun syns de var et mareritt. Personlig forstår jeg ikke helt detta, Reker og fisk kan sikkert oppføre seg helt forskjellig i to forskjellige kar. tror man også må prøve å holde bestanden nede så alle har sitt eget gjømmested. Vil nok heller annbefalle Viftereker hvis du er redd for at den skal ta fisk.
Er nå helt sikker på at de øker i antall. Så vil nok prøve å selge noen etter hvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap