Snegler

jeg kjøpte meg en snegle på fredagen( nå er det mandag)gul eplesnegle, idag oppdaget jeg noe eg aldri har sett i Akvariet før så det må komme fra snegla? helt oppe i glasset over vannkanten henger det fast noe som ser ut som smårunde egg masse av de i en pæreformet,gele hva jeg nå skal kalle dette, det jeg da lurer på har snegla lagt masse egg eller hva,og hva skal en gjøre med de ta de ut eller hva..er nybegynner og har aldri had snegle før,de trenger kald leste jeg,kan en legge eggeskall i akvariet til sneglen,er vell kalk i det så tenkte det var ok, eller må jeg kjøpe kalk på dyrebutikken?
Her er en tråd som inneholder masse informasjon om eplesnegler og egg

Når det gjelder økning av kalkinnholdet så anbefaler jeg først at du tester ut gh-innholdet i vannet og ser om du trenger å øke kalkinnholdet. Hvis det skulle være nødvendig så anbefaler jeg tilsetning av feks Gh/Th+, som du får kjøpt i dyrebutikker og nettbutikker, eller alabastergips, som du får kjøpt i hobbyforretninger.

Å bruke eggeskall er for det første vanskelig å tilføre på en kontrollert måte og i riktig mengde, og for det andre så kan det påvirke både kh og ph i tillegg til gh-en.

Forklaring på de forskjellige begrepene finner du her i akvarieordlisten

Les gjerne om eplesneglen i snegle- og skalldyrbasen, om du ikke har gjort det enda. Den finner du under kunnskap her øverst på siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap