Formerer reker seg som "kaniner"?

Jeg har planer om å kjøpe meg noen Krystallreker, men formerer disse seg som "kaniner"?

Da tenker jeg på om de formerer seg så mye at de tar helt overhånd, litt sånn som Guppyen gjør. Guppy kvittet jeg meg rimelig rask med fordi det rett og slett ble formye yngel.

Dersom det ofte blir rekebabyer , er det da mulig å bruke disse som levendefôr i stor karet jeg har dersom jeg ikke ønsker at alle skal leve opp?
Inaktiv bruker
Krystallreke er ikke den rekearten som formerer seg mest, men om de trives godt med vannkvalitet og andre ting generelt kan du fort få en stor stamme.. Men reker kan leve ganske tett opptil hverandre, så det blir ikke helt samme problemet som med guppy.

Reker funker fint som levendefòr, men husk at du kan selge reker til folk over hele landet
Om rask formering er det du er ute etter, er nok ikke CRS den rette reka.
Har selv en stamme som jeg har hatt i ett års tid, og har vel der ca 10-dobling av antallet på ett år.
Med enklere reker som neocardinia sp. og her snakker en om 10-dobling på 2-3 måneder.
Siden sistnevnte art også starter reproduksjon i svært ung alder, blir 10-200-1000 i løpet av ett års tid.

Husk at de fleste rekestammer fort lider av lavere formering så snart en har fisk sammen med dem.
Kirsebærrekene (søskenbarn av neocaridinia sp) har en formeringstakt i karet sammen med galaxy som er i alle fall 80% lavere enn reker i rene reke-kar.
Mye jeg ikke kan om reker

Det passer meg egentlig veldig fint å ha reker som ikke formerer seg alt for mye. Jeg er redd det raskt kan bli "overbefolket". Hadde tenkt å ha de sammen med noen dverg-cory jeg har, men var altså redd for at rekene ville ta helt overhånd.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap