- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvilken type snegle er dette?
Hvilken type snegle er dette?
Såg nå nylig at jeg hadde en snegle som ikke lignet på de andre jeg har. Har eplesnegler i karet og noen få pestsnegler. Tror kanskje denne sneglen har blitt sendt med i en av eplesnegle-bestillingene mine.
Den er brun og skallet står på en måte oppover.
Har prøvd å få tatt bilde av denne sneglen, men brukte mobilen min så det er begrenset hvor bra bilde det går an å få av en liten snegle :p
Men prøv;P
Bilde 1 og 2: Snegleskallet ligger på siden
Bilde 3: Sneglen står, slik er det den kryper
Den er brun og skallet står på en måte oppover.
Har prøvd å få tatt bilde av denne sneglen, men brukte mobilen min så det er begrenset hvor bra bilde det går an å få av en liten snegle :p
Men prøv;P
Bilde 1 og 2: Snegleskallet ligger på siden
Bilde 3: Sneglen står, slik er det den kryper
Postet 04.07.08 kl 17:43
Postet 04.07.08 kl 17:45
jeg har slike i det lille karet mitt også og lurer på om det ikke er vanlige posthorn snegler..?
Har desverre ingen kamera for øyeblikket, dessuten kværker jeg disse idet jeg ser dem.
Men poenget med at jeg svarte:
Er disse noe "farlige" og ha i karet, eller spiser de bare "dritt" og alger?
Mine er vel ikke like mørke som de på bildene dine men de ser omtrendt sånn ut..
Har desverre ingen kamera for øyeblikket, dessuten kværker jeg disse idet jeg ser dem.
Men poenget med at jeg svarte:
Er disse noe "farlige" og ha i karet, eller spiser de bare "dritt" og alger?
Mine er vel ikke like mørke som de på bildene dine men de ser omtrendt sånn ut..
Postet 04.07.08 kl 18:31
Postet 04.07.08 kl 18:43
Postet 04.07.08 kl 18:46
Postet 04.07.08 kl 19:03
å, skulle sagt hva jeg mente når jeg sa pestsnegle da :P he heh... Jeg har strevd med vanlig skivesnegl jeg, og kaller dermed disse for pestsnegler. V Skivesnegl formerer seg som en storm og jeg strevde for å bli kvitt dem... Men denne sneglen her har jeg bare 1 av det er litt rart at det bare er èn av den. Og den står på høykant og er større enn vanlig skivesnegl (den er jo bare bitteliten). Hvis jeg måler skallet fra kant til kant altså diameter med andre ord :P når den ligger slik som bilde 1 og 2 er det nesten 1 cm. altså 7-8 mm )
Postet 04.07.08 kl 19:53
Postet 04.07.08 kl 19:55
hmm, 7-8mm er en del større en de jeg har. Men som sagt skviser jo jeg de jeg ser. (Kan hende det ligger flere i sanden)
De jeg har et på en måte stripete på skallet. (Det er litt lyse og mørke striper)
Har ikke fått sett godt på selve sneglen siden de tekker seg inn når jeg tar etter de. (De er ikke noe særlig ute av skalle når jeg ser de heller)
De jeg har et på en måte stripete på skallet. (Det er litt lyse og mørke striper)
Har ikke fått sett godt på selve sneglen siden de tekker seg inn når jeg tar etter de. (De er ikke noe særlig ute av skalle når jeg ser de heller)
Postet 04.07.08 kl 20:01
Postet 04.07.08 kl 20:02
Postet 05.07.08 kl 21:02