Fairy shrimps - fe reker

Hei

Har lest litt om disse på nett og finner ikke at de er nevnt her på forumet annet enn i denne tråden. Her er det Trygve Lillefosse som ser ut til å ha hatt slike.

Jeg har følgende spørsmål til dere som har hatt slike.
- Hvor fikk dere dem fra?
- Hvilke erfaringer har dere med dem?
- Hvilke art har dere?

Bare fyll på, men siden de ikke er nevnt så ofte så er det vel ikke så mange som har dem
Nå er det slik at artemia og Triops er i Fe-reke familien, men det jeg er ute etter er erfaringer med de artene som lever i ferskvann og kan overlevei akvarie.

I forhold til informasjonen på nett lever de i dammer som bare er midlertidig fyllt med vann og er som oftest 1-4 cm lange. Det finnes større og mindre arter også.

De er utsatte for fisk og finnes derfor ikke i vann med fisk. De lever av å filtrere vann for mikroorganismer, men er også opsververt spisende på fast føde. Det finnes noen større arter som er mer rov-dyr som spiser andre innsekter.

Det finnes mange bilder ved å google eller se på Yoytube:

<embed src="http://www.youtube.com/v/Qv1Z_MyUnPE&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
PT
Jeg har følgende spørsmål til dere som har hatt slike. - Hvor fikk dere dem fra? - Hvilke erfaringer har dere med dem? - Hvilke art har dere?

-Kjøpte egg på Aquabid.

- Det var høy klekkeprosent, men av en eller annen grunn var det ikke allverdens mange som ble voksne.

-Streptocephalus sirindhornae. Disse har blålig kropp og orange hale.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap