Hvorfor reker?

Dette er nok for mange et veldig dumt spørsmål, men for meg er det reelt. Jeg er nyskjerrig. Hvorfor har dere reker i karet? Er de nyttige eller har det med interessen å gjøre?
for meg var de først nyttedyr, så tok interessen taket og vips har jeg ett rekekar :p
Reker i akvarier er ganske nytt, og beynte vel rundt år 2000.
Snegler er også ganske nytt, og har blitt ganske så populært.

Siden den gang er det veldig mange som har fått øynene opp for disse artige skapningene. En veldig fin ting med dem, er at de faktisk kan trives veldig bra i små akvarier.

Selv ser jeg dem først og fremst som innvåner av akvariet på samme måte som fisker. At de gjør nytte for seg er selvsagt bra, men det finnes jo fisker som gjør mye samme nyttefunksjoner.

Forhåpentligvis kan "gullfiskbollen" bli erstattet av "rekebollen" i løpet av noen år. Det ville ihvertfall gullfiskene sette pris på.
Først interesse, så nytte =)
For meg var det først interessen og nysgjerrigheten som rådet. Og da jeg så hvor gode renholdere de er i det som nå er yndlingskaret mitt, så jeg nytten. De er dekorative, spennende å se på, formerer seg fort (spesielt Kirsebær, som jeg har), og gjør ikke noe av seg med tanke på alt annet som lever i karet. Dessuten ser Javamosen helt fantastisk ut! Reker har i alle fall kommet for å bli hos meg! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap