Antennesnegle -bor den i sanda som sandsnegle??

Kjøpte noen snegler i dag, blant annet 2 små sebra antennesnegler. Når jeg la de ned på sanda sa det nesten bare "svupp", så var det bare ei grop igjen etter dem i sanda! I butikken gikk de på grov grus, så der vandra de jo oppå grusen.

Men er de en type sandsnegl? Kommer jeg til å se dem mer i det hele tatt??

De var jo så pene, med bred, gul og svart stripe, så ut som små humler

Står jo absolutt ingen ting om dem i basen
Denne? Trykk på google-ikonet nede til høyre, så får du opp dette
Næææ, enda en ting jeg ikke har lagt merke til på akvaforum! Jeg har søkt masse på nettet selv uten å finne annet enn bilder, men der så det ut som det var MYE bedre sider å finne!

Takk Aggi, man lærer noe nytt her på forumet hele tiden

Men forresten, har noen andre opplevd at de faktisk bor under sanda?
Hei jeg har disse sneglene og de kan grave seg ned som alle andre snegler men de bor ikke under sanda. Mine er overalt i karet. De er ikke de raskeste til å forflytte seg men har aldri sett de under sanda.
Heidi Ingdal
Hei jeg har disse sneglene og de kan grave seg ned som alle andre snegler men de bor ikke under sanda. Mine er overalt i karet. De er ikke de raskeste til å forflytte seg men har aldri sett de under sanda.

Sier du det? Jeg har/har hatt flere typer snegler, men aldri opplevd at andre enn sandsneglene graver seg ned? Så igjen lærte jeg noe nytt
Lro
Næææ, enda en ting jeg ikke har lagt merke til på akvaforum! .... Takk Aggi, man lærer noe nytt her på forumet hele tiden ;)

Hehehe, ingen årsak... Akvaforum er et effektivt hjelpemiddel...
Lro
[QUOTE=Heidi Ingdal]Hei jeg har disse sneglene og de kan grave seg ned som alle andre snegler men de bor ikke under sanda. Mine er overalt i karet. De er ikke de raskeste til å forflytte seg men har aldri sett de under sanda.

Sier du det? Jeg har/har hatt flere typer snegler, men aldri opplevd at andre enn sandsneglene graver seg ned? Så igjen lærte jeg noe nytt
De sneglene som ligner sandsneglene mest i oppførsel er hårsneglene de kruser rudt i sanda og du ser bare litt av ryggen på de når de farter rundt. Så de er gode hjelpere for sandsneglene. Hårsneglene er også oppe på røtter og glasset innimellom. Mine eplesnegler bruker å grave seg ned hver gang jeg er nedi karet en stund, ikke alle selvfølgelig men mange gjør det når de føler seg truet og det er de absolutt når jeg plukker snegler for å sende. He he. Noen graver seg ned etter vannbytter og hvis det er lite mat eller tørke -det gjelder jo bare i vill tilstand. Eller de graver seg ned for å ta en liten timeout.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Lro][QUOTE=Heidi Ingdal]Hei jeg har disse sneglene og de kan grave seg ned som alle andre snegler men de bor ikke under sanda. Mine er overalt i karet. De er ikke de raskeste til å forflytte seg men har aldri sett de under sanda.

De sneglene som ligner sandsneglene mest i oppførsel er hårsneglene de kruser rudt i sanda og du ser bare litt av ryggen på de når de farter rundt. Så de er gode hjelpere for sandsneglene. Hårsneglene er også oppe på røtter og glasset innimellom. Mine eplesnegler bruker å grave seg ned hver gang jeg er nedi karet en stund, ikke alle selvfølgelig men mange gjør det når de føler seg truet og det er de absolutt når jeg plukker snegler for å sende. He he. Noen graver seg ned etter vannbytter og hvis det er lite mat eller tørke -det gjelder jo bare i vill tilstand. Eller de graver seg ned for å ta en liten timeout.

Jøss, kult å vite. He he, det gjør jo heller ingenting hvis de kruser rundt i sanda hvis de er oppe av og til
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap