Tylomelania sp.

Har kjøpt meg to Tylomelania sp. snegler. Dette er visst Sulawesi snegler. Og på dyrebutikken sier de at de er algespisere, og skal ikke røre planter. Finner omtrent ingen ting om de på nettet, så jeg lurer på om noen kjenner til disse, og vet noe om de? Det er en ganske stor tårnsnegl.
Jeg har også kjøpt disse. Men finner de verken på akvaforum eller noe annet sted. De er små med langt skjell ikke sant? Sender inn bilder så fort som mulig, der er i en litt "vanskelig" posisjon.
Bilder
Endelig kan jeg svare! Internetten har ikke fungert på lenge.

Her kommer tre bilder.
Har også et par av disse, ligger i basen den
Lro
Har også et par av disse, ligger i [URLBLOCK1] den

Flott at de har fått lagt den inn der nu! =) Den var ikke der når jeg kjøpte mine.
LauraKraft
[QUOTE=Lro]Har også et par av disse, ligger i [URLBLOCK1] den

Flott at de har fått lagt den inn der nu! =) Den var ikke der når jeg kjøpte mine.

Den kommer ikke opp når man søker på "snegle" men hvis man søker på Tylomelania. Det er flere snegler som ikke kommer opp når man søker på ordet "snegle". Skjønner ikke hvorfor, men dumt er det...

Har sagt i fra til moderator om det. Clithon sp. (humlehornsnegle) kommer heller ikke opp ved å søke "snegle" -sikkert flere det er sånn med
Lro
[QUOTE=LauraKraft][QUOTE=Lro]Har også et par av disse, ligger i [URLBLOCK1] den

Den kommer ikke opp når man søker på "snegle" men hvis man søker på Tylomelania. Det er flere snegler som ikke kommer opp når man søker på ordet "snegle". Skjønner ikke hvorfor, men dumt er det...

Har sagt i fra til moderator om det. Clithon sp. (humlehornsnegle) kommer heller ikke opp ved å søke "snegle" -sikkert flere det er sånn med

Nå skjønner jeg Svar fra moderator:

Det står ikkje snegle i namnet eller beskrivelsen, så då dukkar dei ikkje opp. Det er heilt logisk.

Ynskjer du å liste alle sneglene så må du ikkje søke med tekst.
Mine er glattere i skallet, begynte å lure på om det var en annen art, men når jeg googler så finner jeg bilder av begge.
Har forresten funnet en liten tass sammen med de som ikke ligner på de vanlige sandsneglene. Er det en baby??

[External Image]

Legger og ved et bilde av en av mine store.

[External Image]
I følg databasen her, så føder den levende unger.... Og ifølge theaquariumwiki.com så legger de ett egg om gangen... Det kan jo kanskje forklare at jeg finner 1 liten i mitt kar??
Se innlegg 304 i Heidi sin tråd.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap