- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvem er denne karen? (snegle)
Hvem er denne karen? (snegle)
Satt og studerte alle de fine sneglene i akvariet mitt da jeg fikk øye på en ny beboer! Jeg har prøvd å se i sneglebasen, men jeg fant ingen som lignet veldig. De andre "pest"sneglene i karret er damsnegler, leveriktesnegl(tror jeg), skivesnegler og de som ligner på sandsnegler, men denne har en helt annen fasong; nesten som en eplesnegl. Skal bli spennende å se når den vokser til! =)
Postet 02.10.08 kl 18:41
Postet 02.10.08 kl 18:55
Postet 02.10.08 kl 19:10
Endret: 02.10.08 kl 19:10
Postet 02.10.08 kl 19:20
har studert den nærmere nå, og jammen likner den på en eple... Skallet er snodd riktig vei, den har det samme lokket, laaange antenner, samme "stutte snabelmunnen" og typiske eplestriper. Den er desverre for liten til å se pustetrakta.
Hva kan jeg gjøre for å gi den best oppvekstvilkår? kan jeg ha den i en bolle med luftestein og kalkholdig mat? Har lyst til å se den vokse opp.
Vet det går epler i tanken noen av plantene mine kommer fra, kan det ha kommet med en som blindpassasjer?
Hva kan jeg gjøre for å gi den best oppvekstvilkår? kan jeg ha den i en bolle med luftestein og kalkholdig mat? Har lyst til å se den vokse opp.
Vet det går epler i tanken noen av plantene mine kommer fra, kan det ha kommet med en som blindpassasjer?
Postet 02.10.08 kl 23:07
Postet 03.10.08 kl 00:16
Opelgutthar studert den nærmere nå, og jammen likner den på en eple... Skallet er snodd riktig vei, den har det samme lokket, laaange antenner, samme "stutte snabelmunnen" og typiske eplestriper. Den er desverre for liten til å se pustetrakta. Hva kan jeg gjøre for å gi den best oppvekstvilkår? kan jeg ha den i en bolle med luftestein og kalkholdig mat? Har lyst til å se den vokse opp. Vet det går epler i tanken noen av plantene mine kommer fra, kan det ha kommet med en som blindpassasjer?
Den kan helt sikkert blitt med som blindpassasjer i plantene du har fått tak i. Den ser ut som en eplesnegle ihvertfall. Kan du ikke ha den sammen med de andre eplesneglene dine da?
Postet 03.10.08 kl 00:27
Postet 22.10.08 kl 22:22
Postet 22.10.08 kl 22:54
Endret: 22.10.08 kl 22:55