Hvem er denne karen? (snegle)

Satt og studerte alle de fine sneglene i akvariet mitt da jeg fikk øye på en ny beboer! Jeg har prøvd å se i sneglebasen, men jeg fant ingen som lignet veldig. De andre "pest"sneglene i karret er damsnegler, leveriktesnegl(tror jeg), skivesnegler og de som ligner på sandsnegler, men denne har en helt annen fasong; nesten som en eplesnegl. Skal bli spennende å se når den vokser til! =)
Enig med deg, den lignet ikke på noen pestsnegle (damsnegle) men en bitteliten eplesnegle
Hvis du ikke har Epler i karet fra før er det ikke en Eplesnegle. Jeg satser på en pestsnegle. De kommer i mange varianter og eggene følger ofte med nye planter.
Tviler sterkt på at den er en eple jeg og. Jeg har epler, men de har jeg kun hatt en uke. Har vært bortreist, men regner med at jeg hadde sett noen spor hvis det hadde vært noen multiplisering.

Men alltid artig å finne no nytt i karet =) Gleder meg til den blir større.
har studert den nærmere nå, og jammen likner den på en eple... Skallet er snodd riktig vei, den har det samme lokket, laaange antenner, samme "stutte snabelmunnen" og typiske eplestriper. Den er desverre for liten til å se pustetrakta.

Hva kan jeg gjøre for å gi den best oppvekstvilkår? kan jeg ha den i en bolle med luftestein og kalkholdig mat? Har lyst til å se den vokse opp.

Vet det går epler i tanken noen av plantene mine kommer fra, kan det ha kommet med en som blindpassasjer?
fant et forstørrelsesglass og så eeenda litt nærmere, og der har den snorkel, ja =) har fanga to i dag, så det skal bli spennende å se hvor mange jeg finner etterhvert
Opelgutt
har studert den nærmere nå, og jammen likner den på en eple... Skallet er snodd riktig vei, den har det samme lokket, laaange antenner, samme "stutte snabelmunnen" og typiske eplestriper. Den er desverre for liten til å se pustetrakta. Hva kan jeg gjøre for å gi den best oppvekstvilkår? kan jeg ha den i en bolle med luftestein og kalkholdig mat? Har lyst til å se den vokse opp. Vet det går epler i tanken noen av plantene mine kommer fra, kan det ha kommet med en som blindpassasjer?

Den kan helt sikkert blitt med som blindpassasjer i plantene du har fått tak i. Den ser ut som en eplesnegle ihvertfall. Kan du ikke ha den sammen med de andre eplesneglene dine da?
kan nesten garantere at det er en eple snegle, har 9 stk selv, og munnen er lik, foten ser veldig lik ut. Skallete r likt,s amt følehornene og hvor øyene sitter osv osv.

Jeg er i alle fall 99,9% sikker på at det er en eplesnegle. Kul snegle da, nesten gjennomsiktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap