- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Krabbe eller noe slikt? hva kan passe i mitr kar? :)
Krabbe eller noe slikt? hva kan passe i mitr kar? :)
Hei. Jeg tenkte nå at det kunne vært litt artig med en krabbe eller noe lignende i akvariet mitt Syns de er søte og artige å se på. Men hva kan passe i karet mitt. Det er 110 liter, 26 grader (kan reguleres noen grader) og med fisk (selvfølgelig). De er både planter og røtter i akvariet og huler å gjemme seg i. Jeg vet at krabbe må ha landområde, men kan det holde med en litt lang rot som krabben kan "krabbe" oppover for å komme over vann? En rot som går slakt oppover og litrt bortover over vannflaten? )
Eller noe annet? kreps? (er det lov)? Syns jeg leste at Edelkreps var lovlig jeg. Men hvis noen skriver at det ikke er lov så er det helt greit, da slår jeg kreps fra meg og er tilbake i krabbefasen :p
I akvariet er det fisk (av litt forskjellige typer) og snegler (eplesnegler og sandsnegler) )
Hvilken krabbe kan passe hos meg som ikke er alt for vanskelig og dyr å ha?
Hvor/hvordan kan jeg få tak i den krabben? bestille i dyrebutikk??
Hva er pris ca på krabbe?
Samme spørsmål gjelder kreps hvis det er lovlig, hvis ikke dropper dere bare å svare på spørsmålene angående kreps og skriver bare at den er ulovlig å svarer angående krabbe??
Takker for svar
Eller noe annet? kreps? (er det lov)? Syns jeg leste at Edelkreps var lovlig jeg. Men hvis noen skriver at det ikke er lov så er det helt greit, da slår jeg kreps fra meg og er tilbake i krabbefasen :p
I akvariet er det fisk (av litt forskjellige typer) og snegler (eplesnegler og sandsnegler) )
Hvilken krabbe kan passe hos meg som ikke er alt for vanskelig og dyr å ha?
Hvor/hvordan kan jeg få tak i den krabben? bestille i dyrebutikk??
Hva er pris ca på krabbe?
Samme spørsmål gjelder kreps hvis det er lovlig, hvis ikke dropper dere bare å svare på spørsmålene angående kreps og skriver bare at den er ulovlig å svarer angående krabbe??
Takker for svar
Postet 28.10.08 kl 20:59
Endret: 28.10.08 kl 21:00
Postet 28.10.08 kl 21:07
Postet 28.10.08 kl 21:18
Postet 28.10.08 kl 22:20
Postet 28.10.08 kl 22:52
Endret: 28.10.08 kl 23:07
Den er hvertfall total fredet utenom krepsesesongen...
Men det er ikke lov å flytte på denne krepsen. På grunn av spredningsfaren av krepsepest.
Denne egner seg dessuten veeeldig dårlig i et tropisk kar, så det er vel uansett uaktuellt.
Vel... dette var et svar til innlegget over som ble slettet.... (Norsk edelkreps)
Men det er ikke lov å flytte på denne krepsen. På grunn av spredningsfaren av krepsepest.
Denne egner seg dessuten veeeldig dårlig i et tropisk kar, så det er vel uansett uaktuellt.
Vel... dette var et svar til innlegget over som ble slettet.... (Norsk edelkreps)
Postet 28.10.08 kl 23:07
Endret: 28.10.08 kl 23:08
Postet 28.10.08 kl 23:11
okei, vi dropper å diskutere dette dyret.
Jeg synes liksom krabbe er litt morsomere og stiligere enn reker. Jeg har prøvd meg på små reker, men disse blir oppspist. Og unnskyld, men jeg syns ikke de STORE rekene er så veldig fine :p he heh... Min mening da
Europeisk ferskvannskrabbe da?? Ødelegger den plantene mine mye?
Vil krabben ødelegge plantene hvis den har røtter å klatre på og nok mat?
"btw, de bør fjernes fra profilen til edelkreps at disse er lovlige. Dette er feilinfo hvis det ikke er lovlige. Moderator? "Den europeiske ferksvannskrepsen, som vanligvis går under navnet Edelkreps, er den eneste krepsearten som er tillatt å ha i norske akvarier." ??"
Men hvilken krabbe ødelegger minst da??
Jeg synes liksom krabbe er litt morsomere og stiligere enn reker. Jeg har prøvd meg på små reker, men disse blir oppspist. Og unnskyld, men jeg syns ikke de STORE rekene er så veldig fine :p he heh... Min mening da
Europeisk ferskvannskrabbe da?? Ødelegger den plantene mine mye?
Vil krabben ødelegge plantene hvis den har røtter å klatre på og nok mat?
"btw, de bør fjernes fra profilen til edelkreps at disse er lovlige. Dette er feilinfo hvis det ikke er lovlige. Moderator? "Den europeiske ferksvannskrepsen, som vanligvis går under navnet Edelkreps, er den eneste krepsearten som er tillatt å ha i norske akvarier." ??"
Men hvilken krabbe ødelegger minst da??
Postet 29.10.08 kl 19:06