Flytting av egg

min eplesnegle har lagt egg for snart 1 uke siden.hvordan skal jeg gjøre for å flytte de uten og ødelegge.leste at de kunne ta mellom 2-4 uker før de klekket men så allerede i dag en liten snegle i karet.
...Hvorfor skal du flytte de...?
Har lest at det tar 10-14 dager, men skal ikke si det for sikkert Hvorfor skal du flytte på eggene?

Hvis det er for at de ikke skal dette i vannet (forde de er klistret i lokket) så går det an å la de flyte rundt oppå en isoporbit

Her er det en link til en super side ) Står alt om hold og oppdrett av eplesnegler. Egentlig hele pakka her

http://www.applesnail.net/

Her står det hvor lang tid det tar før de klekkes og hvordan du kan flytte eggene)

"Snegleunger
Etter 2 til 4 uker (avhengig av temperatur) er de små sneglene klare til å klekkes. Eggklasen blir mørkere, og til slutt eter ungene seg ut og ramler ned i vannet. Siden mange fisk har disse små sneglene på menyen, er det en god ide å flytte dem til et eget kar (akvarium). Mens det er ganske vanskelig å fange snegleungene uten å skade dem, er det rimelig enkelt å flytte eggklasen før eggene klekkes:

Væt eggene og overflaten de sitter på og vent litt. Prøv så å flytte klasen langs overflaten til den løsner og legg den på et flytende objekt i det nye karet. En annen måte er å vente til sneglene skal til å klekkes, og så flytte klasen uten å bry seg om at den kanskje går i stykker. Så kan du legge eggene på et flytende objekt, eller til og med vaske de små sneglene ut av klasen ved å holde klasen under vann og rulle den mellom fingrene. Hvis det blir gjort forsiktig, sikrer denne metoden et høyt antall sunne småsnegler.

De første dagene etter klekking lever de små sneglene av myke alger, avfall og fôrrester. Dette er alltid tilgjengelig i et stabilt akvarium, men kan mangle i et nytt. Forbered derfor sneglekaret minst 2 uker før sneglene klekkes, eller fôr dem med fiskefôr. Etter en til to uker er sneglene i stand til å ete det samme som foreldrene sine. "

Hentet fra applesnail.net

lykke til )
tenkte og flytte de i et akvarium for seg selv.
så ikke braktbotiane mine forsyner seg av de.
flytta de og la de på et flytende blad.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap