Tigersnegle

Går og lurer litt på om jeg skal ha tigersnegle i karet mitt nå(en 30liter) men lurer på om de tåler bløtt vann? Regner med vannet er "litt" bløtt iallefall siden jeg har ett tonn med røtter i vannet og det er ganske brunt av den grunn.

Det er iallefall slik at Knurreguramier stortrives i det, for og ha noe og sammenligne med...

Må virkelig skaffe meg et testkitt snart..
Ok, takk.
Så det sto der, men ville høre med noen som har hatt dem om dere erfaringer med dem. Så gjerne kom med erfaringer.
Den har gått i ph under 7 hos meg siden jeg kjøpte den for et par år siden. Den ser ut til å trives fint og forvitrer ikke i skallet slik eplesneglene kan gjøre når de går i for surt vann. Her et bilde tatt for noen uker siden. Skjøten i skallet skyldes overgangen fra butikkaret til mine kar. Den har flyttet litt rundt her hos meg. Bak en sebrasnegl som også ser ut til å tåle surere vann. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt de i kjempesurt vann. Det har ligget mellom 6 og 7 og gh har variert fra 2-4 avhengig av om jeg har tilsatt noe eller ikke.
Hmm, såpass ja.
Tror jeg skal skaffe meg måleutstyr jeg, slik at jeg får målt alt dette. Har skikkelig lyst på snegler, så får se hva det blir til.
Vannet mitt har en ph på 6,5 og der går det bra med både tigersnegle, sebrasnegle og humlehornsnegle. Disse kan gå i bløtt vann.

Men suwalesisnegle gikk ikke i så bløtt vann. Etter 2 mnd begynte skallet å forvitre. Noe sånt ser jeg ikke i det hele tatt på de andre sneglene som har gått lenge i bløtt vann
Ser ut til at det blir PH test i morgen, samt èn tigersnegle til karet mitt Lønn er kjekt og bruke, til tider...
Psykfallet
Ser ut til at det blir PH test i morgen, samt èn tigersnegle til karet mitt:) Lønn er kjekt og bruke, til tider...

Ja, lurt! jeg føler meg faktisk "blind" uten testene. Hordan skal jeg med det blotte øye se hva slags vannkvalitet det er i karene? jeg syns vannkvaliteten er så viktig at jeg føler for å teste ukentlig. Fiskene dine vil uansett sette pris på om du sjekker at de får samme vannkvalitet de ellers lever med i det fri -og det er vel det vi ønsker å etterligne?!
Helt klart, er så enig som det går ann og bli!
Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt noen tester eller kit før, er rett og slett fordi jeg har prioritert pengene annerledes/feil om du kan kalle det det.
Psykfallet
Helt klart, er så enig som det går ann og bli! Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt noen tester eller kit før, er rett og slett fordi jeg har prioritert pengene annerledes/feil om du kan kalle det det.

Da var Ph test og Gh test kjøpt, de hadde ikke noe annet der jeg var(!!?), så nettet neste. Andre tester jeg bør kjøpe i samme slengen?

Uansett, Ph = 7, Gh = 9

Sto og sikla på tiger'n samtidig når jeg var innom, så også at de hadde en annen snegletype som het blå turbosnegle, noen som har vært borti denne før?

http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1186
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Fredrik Pedersen
Reklame for plussmedlemskap