Fakta om rød mangrovekrabbe, noen som kan hjelpe?

Da har jeg funnet en butikk som kan bestille krabbe til meg etter mye strev og om å men...

Men det er bare rød mangrovekrabbe de får til å bestille til meg. På profilen står det at disse trenger tilgang på saltvann??

Men jeg har bare ferskvann... Noen som har råd? noen som kan gi meg erfaringer??

Help me?!
inne på "profilen" til krabbene her står det at de vandrer fra ferskvann til saltvann... men at de voksne krabbene godt kan leve et liv i ferskvann... bare ta litt vanlig salt i karet, så skulle det gå bra (aner ikke hvor mye salt du skal/bør ta oppi da men :P) og hvis du ikke har "land" i karet kan du kjøpe noen kork plater, som krabbene kan krabbe opp på (de lever jo et amfibisk liv)
Mine har kun levd i 100% saltfritt vann. De har trivdes godt der.
Har du røtter i akvariet, kan du sette dem opp mot hverandre, slik at de danner et område over vann som krabbene kan klatre opp på.
Viktig med kalsium-holdig mat, pga skalldanning. Finnes egne krabbe-mat løsninger, bl.a. fra hikari. Ellers har mine likt div grønnfõr, spesielt spinat (som såvidt meg bekjent inneholder endel kalsium).
Knut B.
Mine har kun levd i 100% saltfritt vann. De har trivdes godt der. Har du røtter i akvariet, kan du sette dem opp mot hverandre, slik at de danner et område over vann som krabbene kan klatre opp på. Viktig med kalsium-holdig mat, pga skalldanning. Finnes egne krabbe-mat løsninger, bl.a. fra hikari. Ellers har mine likt div grønnfõr, spesielt spinat (som såvidt meg bekjent inneholder endel kalsium).

Det er supert ) Har ancistrus å noen andre maller i karet så salt vil fugere dårlig :-S Landområde har jeg allerede tenkt på. Har allerede noen røtter og skal kjøpe en med sugekopp slik at en rot går opp mot den med sugekopp og den med sugekopp er på en måte landområde Så det er helt planlagt sånn sett. Har planlagt krabbe lenge, men hadde ikke visst hvilken type enda :p Eneste som står igjen er å bestille krabbefòr å det å tette igjen hull :p )
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap