- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kloreker sammen med eplesnegler og guppy som yngler?
Kloreker sammen med eplesnegler og guppy som yngler?
Har vurdert å flytte rekene mine i selskapskaret for å stenge ned enda et kar. Bedre plass og mange gjemmesteder, tett beplantet. I selkapskaret som er 110 liter er det Guppy som yngler, Sitrontetra, Neontetra og flere store Eplesnegler. Eplene lager maiskolber fortløpende så det er massevis av eplebabyer i karet også. Det er også 1 stk Praktbotia oppi der (ja, jeg vet at de skal være flere) som forsyner seg grovt av eplebabyene. Er det lurt å putte rekene oppi her?
Postet 12.12.08 kl 15:49
Du sier ikke hva slags kloreker du har, men min erfaring er at kloreker snapper til seg annen fisk og spiser de opp. Min bestand på 10 sebrafisk ble redusert til 1 enslig fisk + at den tok flere av sverddragene mine. Tom kampfiskhannen min tok den å skamferte finnene på. Så mitt råd er å ha de klorekene i et eget kar...
Postet 12.12.08 kl 17:11
Hei!
Du sier ikke hvilken type kloreke. Jeg har 2 voksne og 10 små sammen med Sverddragere m/yngel, sommerfuglfisk, kirsebær-/ganon/amanoreker, eplesnegler.. Alt går bra her. Mine er av denne typen. Da har aldri tatt noe...
Du sier ikke hvilken type kloreke. Jeg har 2 voksne og 10 små sammen med Sverddragere m/yngel, sommerfuglfisk, kirsebær-/ganon/amanoreker, eplesnegler.. Alt går bra her. Mine er av denne typen. Da har aldri tatt noe...
Postet 13.12.08 kl 18:04
Postet 13.12.08 kl 20:32
Postet 13.12.08 kl 20:43
dillaOi, 15 l var lite til kloreker. De er egentlig veldig aktive, og av og til føler jeg at mine 95 l er for lite...
En av grunnene til at jeg vil flytte dem. Alternativet blir å selge dem... Tror nok jeg tar sjansen på 110-literen. Den store hannen får med seg kokosnøtthulen sin. Den holder seg stort sett inni der. Går det ikke får de flytte til nye hjem.
Postet 13.12.08 kl 23:35