Kloreker sammen med eplesnegler og guppy som yngler?

Har vurdert å flytte rekene mine i selskapskaret for å stenge ned enda et kar. Bedre plass og mange gjemmesteder, tett beplantet. I selkapskaret som er 110 liter er det Guppy som yngler, Sitrontetra, Neontetra og flere store Eplesnegler. Eplene lager maiskolber fortløpende så det er massevis av eplebabyer i karet også. Det er også 1 stk Praktbotia oppi der (ja, jeg vet at de skal være flere) som forsyner seg grovt av eplebabyene. Er det lurt å putte rekene oppi her?
Du sier ikke hva slags kloreker du har, men min erfaring er at kloreker snapper til seg annen fisk og spiser de opp. Min bestand på 10 sebrafisk ble redusert til 1 enslig fisk + at den tok flere av sverddragene mine. Tom kampfiskhannen min tok den å skamferte finnene på. Så mitt råd er å ha de klorekene i et eget kar...
Hei!
Du sier ikke hvilken type kloreke. Jeg har 2 voksne og 10 små sammen med Sverddragere m/yngel, sommerfuglfisk, kirsebær-/ganon/amanoreker, eplesnegler.. Alt går bra her. Mine er av denne typen. Da har aldri tatt noe...
Det er Indisk Kloreke. Tenkte det kanskje vil gå siden det er litt størrelse på karet. Og mye planter. Hadde Neontetra i 15 literen med Klorekene tidligere men det gikk ikke. Men det var jo et lite kar da. Det er et stort Klorekepar og en mengde små.
Vil forresten Praktbotiaen prøve seg på rekene?
Oi, 15 l var lite til kloreker. De er egentlig veldig aktive, og av og til føler jeg at mine 95 l er for lite...
Da jeg hadde 54 l var kloreka ikke særlig fornøyd. Den var høyt og lavt hele tiden og var konstant i krangel med malla. Da jeg fikk nytt kar roet det seg ned, og nå er de snille som lam
dilla
Oi, 15 l var lite til kloreker. De er egentlig veldig aktive, og av og til føler jeg at mine 95 l er for lite...

En av grunnene til at jeg vil flytte dem. Alternativet blir å selge dem... Tror nok jeg tar sjansen på 110-literen. Den store hannen får med seg kokosnøtthulen sin. Den holder seg stort sett inni der. Går det ikke får de flytte til nye hjem.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap