- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvilke reker er dette?
Hvilke reker er dette?
Postet 12.01.09 kl 18:07
Inaktiv bruker
Den øverste ligner kirsebær reke. Den nederste tror jeg er gulreke, men den i mitten har jeg aldrigt sett lignende. ( kansje blandig)
Postet 12.01.09 kl 18:33
Postet 12.01.09 kl 20:33
De to øverste ser ut til å være det som blir kalt neocardinia sp.der det er alle mulige fargevarianter.Jeg har et kar med neocardinia sp.her og det dukker opp alt fra mørkt til rødt og blåaktig.Men aldri gulfarget
Den gule nederst på bildene dine ser ut til å være i riktig farge i hvertfall,i forhold til hva du har kjøpt...
Den gule nederst på bildene dine ser ut til å være i riktig farge i hvertfall,i forhold til hva du har kjøpt...
Postet 12.01.09 kl 20:45
froskenDe to øverste ser ut til å være det som blir kalt neocardinia sp.der det er alle mulige fargevarianter.Jeg har et kar med neocardinia sp.her og det dukker opp alt fra mørkt til rødt og blåaktig.Men aldri gulfarget Den gule nederst på bildene dine ser ut til å være i riktig farge i hvertfall,i forhold til hva du har kjøpt...
Oki, takk for det.
Har det noe for seg å skille de etter farge, eller blir det hummer og kanari uansett?
Postet 12.01.09 kl 20:50
Det spørs hvor mye mix det er i disse -men gule reker skal nå ikke være røde ,men hvis du vil ha en ren stamme er du avhengig av hunn og hannreker som er gule,så er det bare å jobbe ut i fra avkom og skille ut de som har riktig farge.
Neocardinia sp er det marked for å selge,så ikke bruk kast metoden.
Jeg synes også at dette er en sterk art av reke,med lite frafall.Moro når det blir små rekebabyer som farter rundt
Neocardinia sp er det marked for å selge,så ikke bruk kast metoden.
Jeg synes også at dette er en sterk art av reke,med lite frafall.Moro når det blir små rekebabyer som farter rundt
Postet 12.01.09 kl 20:56
froskenDet spørs hvor mye mix det er i disse -men gule reker skal nå ikke være røde ,men hvis du vil ha en ren stamme er du avhengig av hunn og hannreker som er gule,så er det bare å jobbe ut i fra avkom og skille ut de som har riktig farge.
Aha, en god grunn til å få flere kar *glise*
froskenNeocardinia sp er det marked for å selge,så ikke bruk kast metoden. Jeg synes også at dette er en sterk art av reke,med lite frafall.Moro når det blir små rekebabyer som farter rundt:-)
Har drøssevis med røde krystallreker, så små rekebabyer har jeg ofte.
Ser bare Biltemasandkorn flytte på seg, med en liten rød prikk bak.
Postet 12.01.09 kl 21:00
Postet 12.01.09 kl 21:05
Postet 12.01.09 kl 21:07
Postet 12.01.09 kl 21:11
Postet 12.01.09 kl 23:19