Hvem fisk kan gå sammen med reker?

Hei,jeg lurte på hvem fisker som kan gå sammen med reker?
Kommer an på hvilke reker du snakker om
Jeg har erfart at guppyer går strålende sammen med amanoreker i og med at de har litt størrelse på seg i forhold til andre reker som CRS- og kirsebærreker.
Lisbeth
Kommer an på hvilke reker du snakker om

tenkte på kirsebærreker eller blue pearl reker.
Da tror jeg egentlig det bare funker med små yngel og grøntspisende fisk. Kirsebærreker er så små at de passer i munnen på de fleste.
hva med blue pearl reker da?
Jeg har ikke hørt så mye om dem så jeg vet ikke hvor store de er Om de er like store som kirsebærreker så sier jo saken seg selv.
ja ja,men hvilke fisk ville du anbefale å ha i ett 60l akvarium,uten om: Neon Tetra,eplesngeler,platy og guppy?
Tok å søkte dem opp, og de er samme størrelsen.
olli
ja ja,men hvilke fisk ville du anbefale å ha i ett 60l akvarium,uten om: Neon Tetra,eplesngeler,platy og guppy?

Synes det høres ganske fullt ut, jeg.
ja,men vet du om noen andere fisker enn de,som jeg kan ha i ett 60l?
Jeg lurte på det samme og fikk Corydoras til svar. Kjøpte fem i dag så får vi se.
ok,tenke på å kjøpe scaraller,de skal jo ikke gå sammen med de andere da,eller blir det litt lite til scaraller? 60l?
skalarer har ikke noe i en 60 liter å gjøre. de blir DIGRE, og krever stor plass.
de fleste fisk har dvergreker på menyen, til og med små stjernedanio.
Ok,men tenkte kanskje å starte ett yngel og reke karr,har for det meste guppy yngel,vet kan F.eks Blue pearl eker gå sammen med yngel(guppy) med masse planter?

Jeg kommer jo til å flytte guppyene når de vokser da
yngel går nok greit, men voksne fisk vil ta rekeyngel, og prøve seg på de voksne. har blue pearl selv, og de er ikke så veldig store. masse mose er nok et must her.
Ja,men jeg tenkte dette: Har ett ledig 60l,viss jeg har guppy yngel oppi det,og blu pearl reker,og masse planter,og viss rekene får yngel,har jeg ett annet akvarium igjen som de kan være i,og når de blir store nok så kan de komme oppi til dem,eller hva sier du?
lykke til med å fange rekeyngel. de er så små at man knapt ser dem. de er ca 2-3 mm når de klekkes, og gjemmer seg som regel i mose til de blir større.
Inaktiv bruker
Noen av disse "nano"fisken kunne jo gått. Har noen pygmè gurami og disse har ikke stor nok munn til å spise reker. Mikrorasboraer corydoraser men er litt usikker på ancistruer. Pennefisker (nannostomus Sp.) kunne jo gått da de har så grufult små munner og kan rett og slett kveles av et stort fòrflak. Har beckfordi selv :O

Filip(ZD)
ok,men ha om jeg ikke vill ha reke yngel da? går det da? liker ikke å overfylte akvarium skjønner du
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap