En ubuden gjest..

Hei fant plutselig et par snegler i akvariet mitt..
Noen som kan identifisere de, og komme med råd i forhold til å få dem fjernet eller om de kan gjøre noe nytte for seg.
Dette er iværtfall ikke en pest snegle vis det er noe trøst
Ossen type det er vet jeg ikke men kan titte etter x)
Er det ikke vanlig damsnegle?
Det finnes middel som dreper alle snegler i karet og, fisk som spiser snegler
Får følge med om det plutselig ble flere... Har tatt ut denne, og finner ikke neste mann for tiden...
Bare å følge med, for dette tror jeg ikke jeg vil ha i.

Hva slags "sneglespisende" fisk kan jeg ha sammen med mine fisker
(kampfisk, gule gurami, neon tetra, sebrafisk og siamesiske algespisere)
Kampfisk hunner har jeg hørt skal ta snegler ganske godt.
hmm.. ikke i mitt tilfelle. Foreløpig vel og merke.. får se hvis det dukker opp en horde av snegler.. skal vel alltids klare å pushe hu til kamp. (",)
Botia er jo en slikkmunn etter snegler
Prakt botia blir vell litt stort, eller andre botia arter. Men napper ikke disse lange finner?
Samlern 2008
Dette er iværtfall ikke en pest snegle vis det er noe trøst :) Ossen type det er vet jeg ikke men kan titte etter x)

Det spørs hva du mener en "pestsnegle" er for noe, denne sneglen blir ofte kalt pestnegle, det ser ut som en damsnegle for meg... helt ufarlige, det er med på å rengjøre akvariet, men problemet er at de sannsynligvis vil bli utrolig mange en eller annen gang... så bare begynn å ta ut/drep de du ser, for det er garantert flere enn du tror der nede da holder du bestanden i sjakk...
Dette ser ut som en vanlig damsnegle ja. Jeg synes de er ganske dekorative faktisk. Jeg plukker de jeg ser når jeg tar vannbytte, ellers lar jeg de i fred.

Mye verre er det med skivesneglene. De formerer seg mye raskere enn damsneglene (ihvertfall her hos meg), og avkommet henger på glasset som små grå "flak" før de blir ordentlige snegler. Jeg plukker disse febrilsk og knuser de minste mot glasset. De blir fiskemat.
Takk for svar..
ser at den vanlige damsneglen passer best til det jeg har her... Får bare følge med videre... (",)
Hvis du synes småsneglene blir et problem kan jeg anbefale asiatisk jegersnegle. Disse vil antagelig fjerne de uønskede sneglene dine. Værsåsnill ikke kjøp Botia kun for å bekjempe snegler!
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap