- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- En sebrasnegle, er dette egg????
En sebrasnegle, er dette egg????
Postet 09.05.09 kl 16:50
Det kan se ut som sebrasnegle-egg, ja. Men de vil ikke klekkes, siden de trenger saltvann for å klekke.
Den snegla på det andre bildet er ikke en ung sebrasnegle, det ser mer ut som en damsnegle, altså en type pestsnegle.
Eggene vil som sagt ikke klekke dersom det er sebrasneglen som har lagt de, du kan evt. ta ut rota og skrubbe de vekk om du synes de er stygge å ha
Den snegla på det andre bildet er ikke en ung sebrasnegle, det ser mer ut som en damsnegle, altså en type pestsnegle.
Eggene vil som sagt ikke klekke dersom det er sebrasneglen som har lagt de, du kan evt. ta ut rota og skrubbe de vekk om du synes de er stygge å ha
Postet 09.05.09 kl 18:00
Postet 09.05.09 kl 18:05
Postet 09.05.09 kl 18:06
Postet 09.05.09 kl 18:06
Endret: 09.05.09 kl 18:07
Postet 09.05.09 kl 18:16
De kan fort bli mange fler i hvert fall. Noen hater disse som pesten og plukker ut alle de ser. Jeg har personlig et avslappet forhold til dem, siden de ikke gjør noen skade, men spiser alger og gumler eventuelle matrester. Blir de for mange, plukker jeg overskuddet.
Men vil du ha full kontroll på antall og hva slags snegler du har, bør du plukke de ut så fort som mulig.
Men vil du ha full kontroll på antall og hva slags snegler du har, bør du plukke de ut så fort som mulig.
Postet 09.05.09 kl 18:20
Postet 09.05.09 kl 19:43
Christian MørkEller du kan anskaffe kulefisk, de spiser snegler.
Kan ikke bare anskaffe kulefisk for å bli kvitt sneglene! De fleste som har kulefisk har de i egne kar fordi de gjerne er aggresive mot andre fisk og griser mye. Les artikkelen [B]Så du tror du vil ha en kulefisk?[/B] -ingen fisk for "hvermansen"
Postet 09.05.09 kl 22:01
Postet 09.05.09 kl 22:07
GKDet hadde kanskje vært litt smart å beholde pestsneglene, de fungerer jo som en slags "alarm" Når du ser at du har fått mange snegler i løped av kort tid, betyr det at du har overfort:)
Hmmm det var lurt!! Men tror jeg ikke skal la de bli fler enn 5 stykker! Men hva gjør jeg med de jeg skal kvitte meg med? :S
Postet 10.05.09 kl 20:48
De du vil kvitte deg med kan du enten skvise mot glasset, eller hvis de er blitt ganske store og du synes det blir ekkelt kan du ta dem ut, legge dem inni litt papir også deise til med en hammer eller noe annet hardt.
... eller gjøre som jeg gjør: oppbeholde dem i et eget lite akvarium og ha dem som "kjæledyr"
... eller gjøre som jeg gjør: oppbeholde dem i et eget lite akvarium og ha dem som "kjæledyr"
Postet 11.05.09 kl 09:00