Noen spørsmål ang indisk kloreker

Har nylig kjøpt to stk indiske kloreker, butikken jeg kjøpte dem i hadde ikke mye info å gi.

sp1: hvor ofte skifter disse skall og hvor store blir de? har hatt de i ca 3 uker nå og begge har skiftet skall allerdede. noe som har må ha skjedd relativt fort da je satt og kikket på dem, laget meg noen skiver, kom tilbake og ett komplett dødt skall ligger igjen på bunnen...

sp2: spiser disse rekene hverandre? den ene er blitt ganske mye større enn den andre. det virker som om den store jager den minste ( har ikke sett at den har komt seg nærme nok til å gjøre noe skade enda ) noe som min scalare desverre har fått erfare....første og siste gang scalaren plager disse rekene kan jeg tenke meg

sp3: hvor ogfte får disse rogn? hvilke forhold må til for at dette skal skje?

sp4: er det nok med vanlig fiskefor og synketabeletter eller bør disse rekene ha noe mer?

sp5: Dette må vel være de kuleste rekene ever!!?? har hatt viftereker tidligere som også var litt kule, men har ikke hatt noen reker som har vert så aktive og finurlige som disse
Jeg har hatt kloreker i ett år nå og har ikke funnet så mye negativt å si om de. De blir ganske store, ca 10-12 cm og hannene vil slåss en hel del mot hverandre. De mister da ofte klørne som vil vokse ut igjen etter en stund. Formering ordner seg selv og foring er ett ikke-emne slik jeg ser det. De spiser flak, frossenfor, døde fisker etc. Om de er skikkelig sultne så går de til overflaten og forsyner seg under foring.

Av alt jeg har i akvariene så er det klorekene folk kommenterer, så stilige er de.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap