Eremittkreps som synger om natta :d

De "små" krabatene har holdt konsert i natt! Visste ikke at de kunne synge Det høres ut som en blanding mellom frosk og siriss. Merkelig. Noen som vet om det er vanlig at de holder sånt "leven" om natta? Har hatt de noen uker og det er første gang de holder på på denne måten.

[External Image]
Så morsomt. Fasinerende små dyr dette. Jeg aner ikke hvorfor de synger, men kanskje det står noe om det på denne siden? Virker som det er mye informasjon der i alle fall
Sitat fra siden som det er linket til ovenfor.

"Do they make any noise? Hermit crabs can make a croaking noise when they are feeling distressed. Hermit crabs are nocturnal so they are quite active in their cage at night."

Jeg kan ingen ting om disse selv , men det ser i alle fall ut som om dette er vanlig
Jeg har hørt at de lager klikke-/skrapelyder når de er redde eller stressa. Hvis man plukker de opp og de virkelig ikke vil kommer det noen slike lyder. Den er veldig forkjellig fra den froske-/sirisslyden.

Må visst ha en i karantene, tror han skal skifte ham for han har gravd rundt i mange dager.

Morsome og veldig fasinerende dyr

Jeg har også lyst på Eremittkrepser, men de passer ikke helt inn her hos meg...
Fisken Magnus
Morsome og veldig fasinerende dyr :-) Jeg har også lyst på Eremittkrepser, men de passer ikke helt inn her hos meg...

Det gjorde ikke mine heller. Først gjorde de det..men da kom de i et bitte lite terrarie. Dagen etterpå angra jeg meg og bytta de i det største de hadde. Så, da var det å ommøblere stua da jeg kom hjem...

Nå har vi 4 stk og de er veldig forskjellige. En er veldig tøff og ikke redd noe, så har du en som er litt tøff, en som er litt pysete og så har du den skikkelige reddharen som er redd sin egen skygge

De har vært med ut i hagen. Den tøffeste har klatra i pæretreet og vært på omvisning i barnehagen
Har litt lyst på noen sånne krabater selv. De hadde vært fin å ha i et oppsett som Emil Sørensen har laget, men ikke så mye vann kanskje siden de kan drukne.
Ja det der var stilig! (bortsett fra at det ikke er lov å ha frosker i fangenskap siden de er fredet, eller tar jeg feil?)

Jeg har mine i et terrarium med tykt bunnsubstrat. Sand og "Jungle earth". De graver ganske mye. De har også røtter og en avsats laget av en gammel akvariebakgrunn å klatre på.
De klatrer mye og da er det greit å ha litt høyde. Tror det bordet ville blitt for lavt.

De drukner kun dersom de ikke klarer å klatre ut av vannet igjen. Har du steiner og røtter kommer de seg ut. (synes jeg å huske at jeg har lest et sted)
dilla
Ja det der var stilig! (bortsett fra at det ikke er lov å ha frosker i fangenskap siden de er fredet, eller tar jeg feil?)

Det er nok ikke lov til å ha frosk i fangenskap nei, men han skriver at de er på vei ut så da får man gå ut i fra det. Men stilig oppsett var det
Tilfeldig bekjentskap
© Hilde Ertsås
Reklame for plussmedlemskap