Viftereke i 22-liter?

Har falt pladask for disse krabatene, og har utrolig lyst på en til min 22-liter, men vil det gå bra? Ser i basen at den trenger 40 liter, og hvis den absolutt ikke passer til en 22-liter kommer jeg til å bare glemme det hele til jeg får et større akvarie.
Jeg kan tilby den mange sittplasser nært pumpeutblåset, vannverdiene jeg har er perfekte for amanoreker og snegler og det er en god del smårusk som flyter rundt, så det burde være nok å spise på. Ellers i karet bor det en guppy, 6 amanorekehanner, en eller to biereker hvorav den ene nettopp har sluppet egg (om yngelen har overlevd eller ikke (guppy) er uvisst), en eplsesnegle, to tigersnegler og en sebrasnegle. Alle disse er snille med hverandre så mobbing vil ikke bli noe problem.
dette skal gå helt fint.

vi har to flotte viftereker i en 20-liter sammen med kirsebærreker og noen små ancistrus.

sitteplasser nær pumpeutblåset er tingen som gjelder. våre to stiter på en stein i god strøm - og der sitter de stort sett hele tiden, sjelden de beveger på seg (unntatt hvis de gjemmer seg litt bort for å skifte skall - eller når strømmen i pumpa avtar og den trenger en rens).

[External Image]

(har også to viftereker i en 240-liter. de også bare sitter ved pumpeutblåset og lever livet
Det høres jo lovende ut Så de trenger altså bare en plass foran pumpa og en plass å gjemme seg? Vil gjerne høre andres meninger også.
De trenger et godt sted å sitte i utblåset fra pumpa for å samle partikler. De trenger ikke nødvendigvis noe sted å gjemme seg. Når de har funnet sitt sted for å samle partikler blir de bare der. Mine ser ut som de har tenkt å sitte der livet ut
Er det noen spesiellt forskjell i oppførsel med hann og ho?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap