Vampyr krabbe

Hei!

Eg har bestilt fire stk vampyr krabber som kommer fra Sulawesi. Kjempekule!
De blir 7-8cm og du må ha et aquaterrarie. Får de om 2 uker. Gleder meg
Ojj, de var kjempetøffe! Kjenner jeg får mer og mer lyst på å teste ut krabbe en gang
Hei Guppy,

du må altså prøve deg på vampyrene, ja! Utseende er jo ganske tøff, men kva gjære du mot at de biter DEG i halsen??? Hvitløk eller...

Beklager, men måtte bare gjære den...

Har du ett helhets-bilde av karet for krabbene?
Hei
grattis med karabbene da!! har du noen taps å råd? har lyst på et par selv, tenkte jeg skulle ombygge et ca 30 liters akvarium til dem, blir det for lite tror du? er di vanskelige synest du?
Eg har avbestilt de alikevel, siden eg ikke hadde et ledig kar alikevel. Nå har Ivar på Akvariereker.no alle 4 krabbene eg bestilte. Skal spør han å legge inn bilder av akvaterrarie han har laget til dem.
Hmm.. har virkelig lyst på et par krabber, kjenner jeg. Har to eremittkreps gående i et terra på 45*45*45. Kanskje de kunne gått der sammen med dem?

Har du fått noen tips om hva de evt trenger? Størrelse på terra/akvarium og mat?
De trenger en landdel og en vanndel. F.eks du tar å bruke biltemsand og bruker det. Og bruk en dyp avlangt skål med vann (lasagnefat), og ha noe planter/flyteplanter og røtter. Krabbene må kunne klare å krype ut av skåla. Veldig viktig ellers drukner de. Kjøp også torv fra dyrebutikken,torven holder mye på fuktigheten noe disse krabbene liker. Og lag det litt koseligt til de. Som i jungelen eller sulawesi.

Fant et bilde på nett som eg har med her..

De spiser flakfor,rekepellets,meitemarker(kutte i små biter),snegler eller gi de reker,artemia,mygglarver
Har du et bilde akvariumet/terra du har laget til krabba?
Vampyr krabber
Hei , jeg har veldig veldig lyst på Vampyr krabber . Hvor får jeg tak i di ??
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap