- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Viftereke
Viftereke
Postet 13.10.09 kl 15:54
Tja... dette er jo en reke uten klør til å kunne beskytte seg med og en palettciklide med unger? Høres ikke så veldig lurt ut. Men er den stor da?
Forresten viftereka kan du nesten bestemme sjøl hvor du vil ha boende i karet. De løper ikke rundt og maser hvis de får en rot eller noe annet fast å sitte på der utblåset fra pumpa treffer. Det de er opptatt av er å fange partikler fra strømmen. Får de en plass i strømmen blir de der. Jeg har 3 stk og de gror det alger på fordi de sitter så rolig på ett sted. Algene går jo vekk når de skifter skall da
Forresten viftereka kan du nesten bestemme sjøl hvor du vil ha boende i karet. De løper ikke rundt og maser hvis de får en rot eller noe annet fast å sitte på der utblåset fra pumpa treffer. Det de er opptatt av er å fange partikler fra strømmen. Får de en plass i strømmen blir de der. Jeg har 3 stk og de gror det alger på fordi de sitter så rolig på ett sted. Algene går jo vekk når de skifter skall da
Postet 13.10.09 kl 16:19
Endret: 13.10.09 kl 16:19
Postet 13.10.09 kl 16:46
Postet 13.10.09 kl 21:18
Det burde ikke vere noe problem med pictusmallen, og palettciklidene kanjeg ikke utale meg om.
Men størrelsen på karet ditt kan bli et problem for pictusen. Les denne, så skjønner du hvorfor..
Postet 13.10.09 kl 23:34
Postet 14.10.09 kl 00:09
..
Jeg har ikke kjøpt noen viftereker enda men jeg har jo sett dem i dyrebutikken og de er jo ikke så små så je tror ikke fiskene vil reagere på dem.
Postet 14.10.09 kl 14:26