Har aliens lagt egg i karet mitt

Har Aliens vært på besøk mens jeg sov i natt?
Denne store eggeklassen hang på lokket til akvariet i mårrest.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Inaktiv bruker
tipper du har eplesnegler i det karet jeg.
Inaktiv bruker
så nå på profilen din at det er 10 eplesnegler i dette karet som jeg tippa på, da er det rimelig sikkert en av disse som har vært å lagt egg
chr87
tipper du har eplesnegler i det karet jeg.

Stemmer det.
Så dette er en "liten" klase fra de?
Den er jo dobbelt så stor som eplesneglene som begynner å bli store.
Hvor lang tid tar det før de klekker?
De skal henge i fuktigheten over vannet?

Er fortsatt sikker på at Aliens har vært her. Ser jo helt spooky ut dette.....

Espen
Stikk innom tråden til Heidi så skal du se du får alle svar du måtte ønske angående snegler
Inaktiv bruker
Jeg bøe sjokkert selv jeg, når jeg satt å så selv hvor mange egg den snegla kunne legge.
husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, men ikke fryktelig lang tid,(10-14 dager?)
om du ikke fjerner den, og de som garantert nå vill komme etterhvert, så vill du få fryktelig mange veldig fort, jeg opplevde det plagsomt. Grunnen til at det ble plagsomt hos meg var at de rett og slett spiste ALLT av planter hos meg, selv ikke anubiasen fikks tå i fred, ennå det ikke manglet på annen mat.
Lisbeth
Stikk innom[URLBLOCK1]så skal du se du får alle svar du måtte ønske angående snegler ;)

hehe. er fortsatt usikker på om dette kan være sneglene sitt verk.....
Hehe. Fikk noen snegler fra Heidi i går. Så skal spørre henne, hvis hun ikke finner denne først da..

chr87: lurer på å ta de ned og legge de på et blad eller noe oppi et klekkekar.
Begynner å bli nok store snegler.
Kanskje jeg skal selge unna litt.. Har 10 store epler nå.
Det er jo eplesneglene uten tvil
Tuller du? Fortsatt i tvil om det er eplesneglene sine egg? Sjekk basen, der ligger det flere bildebevis ;)
Lisbeth
Tuller du? Fortsatt i tvil om det er eplesneglene sine egg? Sjekk basen, der ligger det [URLBLOCK1]

hadde en slik på slutten

Lurer litt på om de skal vokse opp i dette karet eller i et klekkekar.. tenke tenke.
Hva bruker folk å gjøre?
Jeg pleier å legge klasene på en isoporbit og la dem klekke i karet hvor det er plass til mest småsnegler, men merk at dette må være et kar hvor du ikke er altfor redd for plantene.

Jeg har ingen kar som er store nok til alle, så etter at de klekker flytter jeg noen av dem til andre kar, slik at de skal få best mulig plass til å vokse. De med kjedelig farger som jeg ikke er interessert i å avle videre på gies bort tidligst mulig av samme grunn.
Bildebevisene viser forøvrig også at eplesnegler faktisk er aliens...

: )
Dette ER egg fra vanlige eplesnegler som ikke spiser planter. De klekker fra 10 til 30 dager. Du kan flytte klasen og legge den som Marianne sier på en isoporbit og la den klekke i et annet kar. Hva folk gjør er vel avhengig av hvor stort karet er. Har du god plass til å ta i mot småttiser i karet de er lagt i så lar du den henge. Jeg vil presisere at vanlige epler ikke spiser planter. De helt tynne og myke kan de smake på men jeg anbefaler at sneglene mates så unngår du det. Kjempe epler spiser alt av planter og de kan ikke sammenlignes med vanlige epler. De sneglene du fikk av meg i går legger eggklasene under vann...Så dette er vanlige eplesnegle eggklaser)
Du kan jo ta en titt på denne tråden, litt allvor og svært lite humor hehe

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap