- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hei har fått snegler i akvariumet hva er leteste veien for og få de vekk
Hei har fått snegler i akvariumet hva er leteste veien for og få de vekk
Postet 04.11.09 kl 22:46
Snegler
letteste vei er snegle gift,. men det gjør mere ugang end det gavner i grunn,. ville satset på noen ciklider eller noen klo reker jeg de ordner opp i små sneglene..
eller man kan få seg noen jeger snegler ) .. men syns i grunn snigler er bra å ha,. de spiser jo opp forrester, fiske besj etc som i grunn er bra å få bort,. så i bunn å grunn er sniglene kjekke å ha,.. har selv massevis av snigler, stort å smått,..
sandsnigler, eple snegler, og pest snegler.. snigler kule dyr !
eller man kan få seg noen jeger snegler ) .. men syns i grunn snigler er bra å ha,. de spiser jo opp forrester, fiske besj etc som i grunn er bra å få bort,. så i bunn å grunn er sniglene kjekke å ha,.. har selv massevis av snigler, stort å smått,..
sandsnigler, eple snegler, og pest snegler.. snigler kule dyr !
Postet 04.11.09 kl 23:25
Hei. Jeg hadde samme problemet. Jeg gikk til dyrebutikken og spurte de hvorfor disse dukket opp i karet. De kunne følge med planter og grus sa ho der og hun rådet meg til å kjøpe sneglespisende snegler. Jeg har nå 2 Asiatisk jegersnegler (Anentome helena) nedi akvariumet og etter jeg fikk de har jeg ikke sett en annen snegle.
Postet 04.11.09 kl 23:47
Postet 04.11.09 kl 23:48
Les denne tråden. Syns folk er alt for redde for snegler
Postet 05.11.09 kl 08:41
Postet 05.11.09 kl 15:00
LisbethLes [URLBLOCK1]. Syns folk er alt for redde for snegler ;)
Jippi!!! Du har linket til MIN tråd....nå ble jeg rørt
Når første hysterianfall gikk over utover dagen i går, så har jeg kommet frem til at det går bra selv om jeg har fått snegler, og jeg kommer ikke til å dø
Oppdaget faktisk også at vi har flere snegler enn de bare som kom inn i går.
Vi hadde noe biiiittesmå skjell-lignende snegler (nesten som supersmå albueskjell-snegler) som suger seg fast på glasset. Disse hadde jeg ikke sett i karret før (ser bare ut som noen småprikker som har satt seg fast), men mannen min kunne fortelle at de har han sett for noen dager siden allerede....
Vet ikke hva det er for en snegleart, men om noen vet hvilken snegle jeg snakker om, tar jeg gjerne imot den informasjonen
Postet 05.11.09 kl 15:18
Inaktiv bruker
Om du ikek gjør noen verdensting med de, vill de før eller siden ta over hele akvariet, jeg VET.
Her ble de så mange, at de til og med klarte å ta knekken på stingray pumpa i ett 54L kar, så hold bestanden nede.
jeg ble så lei disse sneglene, at jeg tok ut ALT i det karet, kastet grusen og plantene og kjøpte nytt av dette, også kokte jeg resten av pynten, ny pumpe måtte jo også kjøpes siden sneglene tok knekken på pumpa(regner med det var disse som tok knekken på pumpe i hvertfall, fant MASSE små snegler og egg inni den når jeg fik demontert den). Og nå skylle jeg alle nye planter GODT i KALDT vann før de blir plasert i noe som helst kar. Men finnes helt klart masse kule snegler, men liker ikke disse såkalte pestsneglene(snegler som sprer seg med en syk fart, skivesnegler er vell en av de, og trur muligens det avr denne jeg hadde fått)
Her ble de så mange, at de til og med klarte å ta knekken på stingray pumpa i ett 54L kar, så hold bestanden nede.
jeg ble så lei disse sneglene, at jeg tok ut ALT i det karet, kastet grusen og plantene og kjøpte nytt av dette, også kokte jeg resten av pynten, ny pumpe måtte jo også kjøpes siden sneglene tok knekken på pumpa(regner med det var disse som tok knekken på pumpe i hvertfall, fant MASSE små snegler og egg inni den når jeg fik demontert den). Og nå skylle jeg alle nye planter GODT i KALDT vann før de blir plasert i noe som helst kar. Men finnes helt klart masse kule snegler, men liker ikke disse såkalte pestsneglene(snegler som sprer seg med en syk fart, skivesnegler er vell en av de, og trur muligens det avr denne jeg hadde fått)
Postet 05.11.09 kl 15:22
chr87: Vær forsiktig med å anbefale å skylle planter i KALD vann. Det er tropiske planter og noen tåler rett og slett ikke KALDT vann og kan dø. Du får eggene vekk ved å skylle nøye men forsiktig med lunkent vann også.
Som jeg skrev i tråden jeg lenket til kan det bli veldig mange snegler hvis det er mye forrester og sånn, da har de et godt levegrunnlag og vil forøke seg raskt.
Plukk selvfølgelig vekk hvis det blir for mange
Som jeg skrev i tråden jeg lenket til kan det bli veldig mange snegler hvis det er mye forrester og sånn, da har de et godt levegrunnlag og vil forøke seg raskt.
Plukk selvfølgelig vekk hvis det blir for mange
Postet 05.11.09 kl 15:49
julnilOppdaget faktisk også at vi har flere snegler enn de bare som kom inn i går. Vi hadde noe biiiittesmå skjell-lignende snegler (nesten som supersmå albueskjell-snegler) som suger seg fast på glasset. Vet ikke hva det er for en snegleart, men om noen vet hvilken snegle jeg snakker om, tar jeg gjerne imot den informasjonen :)
Høres ut som en Toppluesnegl :)
Postet 05.11.09 kl 15:52
Topp sjell
det der høres ut som ferskvannsvarianten av toppskjell /albueskjell,. artig liten sak,.
Saltvannsformen er også en snegle,men blir mye større,. den er harmløs for fisk og planter , liker alger. men kan formere seg raskt om den trivs
slike hadde jeg ville hatt om jeg fikk tak i ,.
Saltvannsformen er også en snegle,men blir mye større,. den er harmløs for fisk og planter , liker alger. men kan formere seg raskt om den trivs
slike hadde jeg ville hatt om jeg fikk tak i ,.
Postet 05.11.09 kl 18:04
Postet 05.11.09 kl 20:03
Postet 05.11.09 kl 21:39