Kirsebærreker

hei eg har et lite kar med kirsebærreker og lure på kossen eg kan rense det uten at rekene går i slammsugeren
Om de kommer med i slamsugeren tar du de bare ut av bøtta og setter de tilbake
nei det e bare på 28l

blir ikkje rekene skadet da? er en rist i sugeren så tror ikke rekene kommer i bøtta
kanskje du klarer å styre rundt dem hvis du bruker en tynn slange
kansje det har den minste slamsugeren de hadde i butikken så får prøve så godt eg kan
Du kan også bruke luftslange, slik slange man bruker til luftpumper
kanskje du kan bruke en sånn 5mm slange
er ikke sikker på om det er nokk sugekraft i en sånn
men man kan jo alltids prøve =)
maren du tok orda rett fra tunga mi =)
takk for tips prøve med tynn slange

øvelse gjør mester vet dere;D
Asbjørn Steinsrud
maren du tok orda rett fra tunga mi =)

Jeg brukte en vanlig slange i min 22-liter, og om du går sakte frem og holder slamsugere nedtil bunnen når det er en reke i veien så fyker se som oftest vekk når de kjenner dragsuget.
Jeg synes tynne slanger har mye mer sugekraft enn slamsugere med en slik plastdings i enden.

Med slamsugere går det så sakte at fisk har tid til å flytte seg når de kjenner suget, og skulle de suges opp har man tid til å knipe slangen slik at de kommer seg vekk igjen (hvis man står klar til å knipe igjen slangen).

Ville ikke brukt en tynn slange dersom det er et problem, da går det altfor raskt til at man kan reagere tidsnok og stoppe dem, og reker og fisker vil også ha mindre tid til å reagere.
takk for svar

sletter tråden etter helga fått svar på det eg lurte på
Valter Vøyum
takk for svar:D sletter tråden etter helga fått svar på det eg lurte på:)

Sletter tråden? Dessverre, det kan du ikke gjøre (du har ikke tilgang, ingen medlemmer har det)

Tråder står her "til evig tid". Folk kan ikke slette tråder, så har man sagt noe, så har man. Det blir stående.
oki e ny her men vet det nå kan jo være til hjelp for andre som lurer også
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap