- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- "kamp-krabber"
"kamp-krabber"
Postet 06.06.10 kl 21:51
Postet 06.06.10 kl 21:53
Svar
Røde mangrovekrabbe :o)
Den ene gir seg ganske lett ... Håper ikke de tar livet av hverandre.
Den ene gir seg ganske lett ... Håper ikke de tar livet av hverandre.
Postet 06.06.10 kl 22:01
Postet 06.06.10 kl 22:17
Postet 06.06.10 kl 22:21
Postet 06.06.10 kl 22:25
Postet 06.06.10 kl 22:29
Postet 06.06.10 kl 22:33
Postet 06.06.10 kl 22:38
Jeg anbefaler deg å alltid legge tilrette slik at alt levende du har i akvarium skal ha det så optimalt som mulig! Det at en krabbe "kan" leve hele livet i vann betyr ikke at den bør/skal det. Jeg vil anbefale deg å lage en liten landel i akvariet ditt. Det er din oppgave å tilrettelegge for disse når du skaffer deg dem. Jeg har ikke disse selv, men om du googler på nettet, ser i fiskebasen osv, så bør disse krabbene ha det!
Det er ikke alltid slik, men du bør mange ganger ta det de sier i butikken med en klype salt. Husk at de er selgere og har ikke alltid nok kunnskap om alt. Akvariehobbyen er stor, så det finnes ingen som er eksperter på alt!
Det er ikke alltid slik, men du bør mange ganger ta det de sier i butikken med en klype salt. Husk at de er selgere og har ikke alltid nok kunnskap om alt. Akvariehobbyen er stor, så det finnes ingen som er eksperter på alt!
Postet 06.06.10 kl 22:59
mangrove krabbar er ganske lik mudskippers, i thailand så lev krabbane i brakkvatn og har holer som dei beskyttar. Eg vil tru at det er fordi dei ikkje har ein fast buplass å forsvare så gjer at dei blir så territorial at dei slosst heile tida.
Litt slosting må ein nok berre tåle, men sidan du har 200L så virkar det som om dei overslost. Har du andre dyr saman med dei?
Om dei er aleine så syns eg du burde finne bilder i frå naturen over korleis dei lev og gjer akvariet om etter det. Det er tross alt eit levande vesen som burde få det så bra som mogleg.
Litt slosting må ein nok berre tåle, men sidan du har 200L så virkar det som om dei overslost. Har du andre dyr saman med dei?
Om dei er aleine så syns eg du burde finne bilder i frå naturen over korleis dei lev og gjer akvariet om etter det. Det er tross alt eit levande vesen som burde få det så bra som mogleg.
Postet 07.06.10 kl 14:08
De sloss ikke hele tiden , bare litt innimellom. Det er unnagjort på få sekunder... De er ny innkjøpte og har vel ikke funnet helt sine plasser i akvariet.
Har rødmunntetra og sommerfugelciklider (og en asistrus) sammen med krabbene.
Har en liten 12 liter som ikke er i bruk. Jeg kunne laget det ordentlig for krabbene der , men er redd det blir for trangt for de.
Har rødmunntetra og sommerfugelciklider (og en asistrus) sammen med krabbene.
Har en liten 12 liter som ikke er i bruk. Jeg kunne laget det ordentlig for krabbene der , men er redd det blir for trangt for de.
Postet 07.06.10 kl 20:02
Problem løst
Ville bare om at "problememe" har løst seg selv.
Den ene krabben døde. Vet ikke helt om det er den andre som har tatt livet av den eller hva ? Fant den på ryggen. :o(
Å den andre krabben har funnet en måte å ikke være i vann hele tiden.
Øverst i akvariet er det en liten glasshylle som krabben av å til krabber opp til ..der sitter den å koser seg :o)
Den ene krabben døde. Vet ikke helt om det er den andre som har tatt livet av den eller hva ? Fant den på ryggen. :o(
Å den andre krabben har funnet en måte å ikke være i vann hele tiden.
Øverst i akvariet er det en liten glasshylle som krabben av å til krabber opp til ..der sitter den å koser seg :o)
Postet 13.06.10 kl 14:01
Postet 13.06.10 kl 19:12