- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Fisk sammen med kloreke?
Fisk sammen med kloreke?
Postet 05.10.11 kl 00:05
Jeg har hatt kampfiskhann og hunner i en 325 liter med masse maller, gurami og kloreker. Klorekene tar snegler og yngel, f eks små ancistrus yngel. De stikker gjerne av med malletablettene, og sitter og koser seg med de samtidig som de bruker klørne til å jage bort fisk som vil smake på maten. Utrolig kule dyr :o)
Tror ikke de tar fisk som er større enn 3 cm. Om du ser en kloreke spise en død fisk så har den nok dødd av andre årsaker og rekene rydder opp.
Tror ikke de tar fisk som er større enn 3 cm. Om du ser en kloreke spise en død fisk så har den nok dødd av andre årsaker og rekene rydder opp.
Postet 05.10.11 kl 00:49
Har lest masse på nettet om kloreker og fisk nå. Ca 50prosent av trådene sier at det ikke går bra med kloreker og annen fisk. Enten er de et offer for større fisk, eller så er fisken et offer for de, og de andre 50 prosentene sier det går helt fint. Jeg vil at både fisk og reker skal ha det fint. Er det best å la de gå i et kar for seg selv kanskje? Jeg har et kar som akkurat er innkjørt uten noen fisk eller andre dyr. Klorekene jeg skal få er 05-1,5cm store. vet ikke hvor fort de vokser?
Postet 10.10.11 kl 09:16
Postet 10.10.11 kl 09:46
Postet 10.10.11 kl 17:35
De små klorekene koser seg i rekekaret mitt. Har tatt en nylonstrømpe rundt filtret for å unngå noen katastrofe. I 170 litren har jeg en grønn reke sammen med noen L144, neontetra og en kampfisk. Kampfisken forsøkte seg på reken i starten, men har gitt opp, eller slått seg til ro. Den er sikkert for stor og kjapp. Så imidlertid at "kamphanen" hadde tatt knekken på mine to jegersnegler. =(
Postet 12.10.11 kl 22:59