Hvilken reke er dette?

Holder på å oppdatere profilen min, og lurte i den anledning på hvilken reke dette er.

Kjøpt som amano (sammen med 10 andre), men denne har etterhvert blitt seende svært annerledes ut. Fargen varierer en smule. Fra rødlig skjær til slik den er på bildet. Ingen vifter som jeg kan se. Ikke det beste bildet, men er som regel på dypdykk ned i javamosen.

Anyone?

På forhånd takk
Ser ut som en neocaridina sp. Jeg hadde kirsebærreker en stund, som er samme art, og de fikk avkom med den fargen der av og til. Det er rett og slett en fargemutasjon av det som folk ofte kaller kirsebærreke.
Kanskje... Den er mye større enn en kirsebær. Tipper på 4-5 cm lang. Mørk, med kraftig markert gul/hvit "ryggrad"
Ligner ikke på de neocaridina sp. jeg har hatt i alle fall, hvis den er en 4, 5 cm er den alt for stor også. De jeg har hatt har også vært mye mer gjenomsiktige, men jeg kan seff ta feil
Jeg tipper på Caridina cf. babaulti var. ´malaya´

Takk for svar. Lignet på den ja. Rart at den er solgt meg som Amano. Var blank til å begynne med, men ble gradvis mørkere. Er ikke så hissig på grøten når det gjelder mat som Amano. Er relativt sky, og holder seg stort sett inne i javamosetreet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap