Leter etter en snill (?) predator

Hei! Ønsker en lett versjon av naturlig utvalg i tanken, og lurer på hvilke arter som fins..?

Tanken er120x50x50 og kommer til å holde pH ca 7,5-8, gh ca 10-20 (+/-).

Har vurdert Prikket Knurremalle, men ble forkastet pga den ikke er drettbar.
Vurderer Indisk Kloreke, men usikker på hvor effektiv den er på levende fisk i Endler-størrelse..? Tar den alt eller ingenting? Er helst småyngel som skal tas.

Så langt er tanken planlagt med Endlers og en type malle/algespiser, kanskje en trio Dario Dario, kanskje cherrybarbe el.l. egglegger. Alle artene vil jeg søke å innrede for at de skal kunne klare å få frem noe yngel.
De minste ynglene vil nok kunne havne i munnen på darioene.
Det har jeg litt vanskelig for å tro..? Kanskje dem fra egg, som jeg ikke har erfaring med, men munnen til DD vil vanskelig rekke over levendefødt yngel. Uansett en liten bonus om du har rett, da
Kommer an på hvor store ynglene er, ja. Men dario spiser ihvertfall det de får plass til i munnen, etter det jeg har skjønt.
Kanskje Badis badis er et bedre valg hvis du ønsker predasjon...litt større, men ellers nokså lik Dario dario på andre måter.
Takk for innspill, dere! Andre som har flere tips?

Har lest masse om badis badis, og er fremdeles interessert. Litt problemtisk med vannverdiene; selv om den kan gå greit opp til 8 pH ser det ut for at den kun/i hovedsak leker når pH ligger mellom 6-7. Så håper fremdeles på innspill fra noen med erfaring med Indisk Kloreke eller Børstekloreke.
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap