Tårnsnegle...?

Hei!

Satt og kikket i akvariet da jeg plutselig la merke til en slags tårnsnegle som snek seg bortover glasset.

Noen som vet hvilken type det er, om den evt. gjør noe skade i akvariet eller liknende?

Prøvde å ta noen bilder men fikk ikke helt tydelige. Bilde 1 er et som ble funnet på nettet mens bilde 2 og 3 er dårlige bilder fra mitt kamera, hehe.

Takk
Syns det ser ut som en jegersnegle, som jakter ned andre snegl. Ikke ofte man får slike som blindpassasjerer, så du har vært heldig/uheldig alt ettersom hvordan du ser det
Livsforvalteren
Syns det ser ut som en jegersnegle, som jakter ned andre snegl. Ikke ofte man får slike som blindpassasjerer, så du har vært heldig/uheldig alt ettersom hvordan du ser det :)

Ok Var nok ikke rart at antall blæresnegler i akvariet plutselig hadde sunket! Hehe.. Tusen takk for svar
jøss, ja det er veldig rart å få med seg de som gratispasasjer. De legger sånn ett egg av gangen og da helst i sprekker på røtter, og koster rundt 40 kr pr stykk i butikken. Jeg kjøpte to som skulle "ta seg av" andre snegler i akvariet da jeg synes snegler er litt ekle, for som overnevnte sier, de spiser hovedsakelig andre snegler. Jeg ble plutselig glad i mine selv om jeg ikke liker snegler og ble oppmerksom på at de ikke hadde noe å spise etter at de andre sneglene var konsumert. De spiser ikke alger, planter osv. Nå vet ikke jeg hvor opptatt du er av livskvaliteten til disse blindpasasjerene, men hvis du ønsker at de skal ha det bra anbefaler jeg jbl blood worms på det varmeste. Selv om det legger seg på overflaten er det som om de kan lukte det og er der på flekken. Det er en snegle igjen de ikke har tatt enda, men den gir de fullstendig blaffen i etter de fikk de blodormene. Den kom til og med bort til dem mens de spiser uten at de bryr seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap