Reker?

Har kjøpt en del reker, men har ikke funnet navnet på dem ennå. de er litt grønnaktig og er 1 - 3 cm lange.

Lurte på om jeg kan ha dem sammen med fisk?

tenke mest på disse fiskene.

-Siamesisk algeeter
-Glødebåndstetra
-Neontetra
Har du sjekket skalldyrbasen om du finner den der?

Som regel går det fint å holde reker sammen med fisk så lenge fiskens munn er mindre enn den minste reka. De fleste fisker spiser det de får plass til i munnen og en liten rekesnacks er ikke å forakte.
Vi kan sikkert finne ut hva slags reker det var.

Kjøpte du dem privat eller i butikk. Hvor lenge siden er det du kjøpte dem?

det va deg eg kjøpte rekene av vettdu
Det jeg kan si helt sikkert er at vi ikke vet hva slags art dette er.

Der er sannsynligvis en av disse tre:
Neocaridina cf. zhangjiajiensis
Neocaridina palmata

Neocaridina denticulata sinensis

Det er sannsynligvis Neocaridina cf. zhangjiajiensis, men det kan også være en art som ikke finnes i basen. Desverre er det slik at reker med denne typiske rygglinjen ikke lar seg identifisere gjennom foto eller på øyemål.
Håvard Støre Andresen
Det jeg kan si helt sikkert er at vi ikke vet hva slags art dette er. Der er sannsynligvis en av disse tre: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3] Det er sannsynligvis Neocaridina cf. zhangjiajiensis, men det kan også være en art som ikke finnes i basen. Desverre er det slik at reker med denne typiske rygglinjen ikke lar seg identifisere gjennom foto eller på øyemål.

Ja sko nesten funnet ka slags reker dette egenlig er?
Nå har eg tråla hele nette for se om jeg kunne finne dem, ikkje en lett oppgave nei..
Si ifra hvis du finner ut av det, e så sykt nysjerig for og finne ut av denne gåta
hvis du fikk de av håvard er det nok Neocaridina denticulata sinensis aka ville kirsebærreker det ert iallefall ikke palmata eller zhangjiajiensis. da jeg holder disse i samme kar, og det er helt forskjellige i foretrukket for farger mønstre osv... holder også kirsebær reker i et nabokar og det er nesten umulig og se forskjell på kirsebær reke hannene og rekene til håvard så jeg tipper det er Neocaridina denticulata sinensis aka ville kirsebærreker

Neocaridina cf. zhangjiajiensis hunn er avbildet (merk øyefargen)
Neocaridina cf. zhangjiajiensis er den sterkeste kandidaten.

Sikker id er umulig uten å sende preparerte reker til Tyskland for mikroskopiske undersøkelser.

Sannsynligvis kommer jeg til å legge bildene av reken under
Neocaridina sp. ´kees´ siden de opprinnelig kommer fra Kees De Jong. Alternativt kan vi ta en råsjans på Neocaridina cf. zhangjiajiensis.
Har hatt fisk sammen med rekene 24 timer nå, og dette har gått helt utmerket
Eneste jeg har sett er at den ene reka har kjeppjaget den ene Glødebåndstetra.

Ser forsatt ut som alle de minste rekene lever ennå :P
Med et så stort antall reker bør det gå bra

Snart får du så mange at du ikke vet hva du skal gjøre av dem. Dette er lette reker

Ta forresten en titt i dyrebasen. Rekene du har har nå fått navnet Neocaridina sp.

Det ble det eneste riktige for å slippe å gjette.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap