- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Reker?
Reker?
Postet 27.02.06 kl 23:00
Postet 27.02.06 kl 23:06
Postet 27.02.06 kl 23:18
Postet 27.02.06 kl 23:31
Det jeg kan si helt sikkert er at vi ikke vet hva slags art dette er.
Der er sannsynligvis en av disse tre:
Neocaridina cf. zhangjiajiensis
Neocaridina palmata
Neocaridina denticulata sinensis
Det er sannsynligvis Neocaridina cf. zhangjiajiensis, men det kan også være en art som ikke finnes i basen. Desverre er det slik at reker med denne typiske rygglinjen ikke lar seg identifisere gjennom foto eller på øyemål.
Der er sannsynligvis en av disse tre:
Neocaridina cf. zhangjiajiensis
Neocaridina palmata
Neocaridina denticulata sinensis
Det er sannsynligvis Neocaridina cf. zhangjiajiensis, men det kan også være en art som ikke finnes i basen. Desverre er det slik at reker med denne typiske rygglinjen ikke lar seg identifisere gjennom foto eller på øyemål.
Postet 28.02.06 kl 01:09
Endret: 28.02.06 kl 01:09
Håvard Støre AndresenDet jeg kan si helt sikkert er at vi ikke vet hva slags art dette er. Der er sannsynligvis en av disse tre: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3] Det er sannsynligvis Neocaridina cf. zhangjiajiensis, men det kan også være en art som ikke finnes i basen. Desverre er det slik at reker med denne typiske rygglinjen ikke lar seg identifisere gjennom foto eller på øyemål.
Ja sko nesten funnet ka slags reker dette egenlig er?
Nå har eg tråla hele nette for se om jeg kunne finne dem, ikkje en lett oppgave nei..
Si ifra hvis du finner ut av det, e så sykt nysjerig for og finne ut av denne gåta
Postet 28.02.06 kl 12:52
hvis du fikk de av håvard er det nok Neocaridina denticulata sinensis aka ville kirsebærreker det ert iallefall ikke palmata eller zhangjiajiensis. da jeg holder disse i samme kar, og det er helt forskjellige i foretrukket for farger mønstre osv... holder også kirsebær reker i et nabokar og det er nesten umulig og se forskjell på kirsebær reke hannene og rekene til håvard så jeg tipper det er Neocaridina denticulata sinensis aka ville kirsebærreker
Neocaridina cf. zhangjiajiensis hunn er avbildet (merk øyefargen)
Neocaridina cf. zhangjiajiensis hunn er avbildet (merk øyefargen)
Postet 28.02.06 kl 16:40
Endret: 28.02.06 kl 16:46
Neocaridina cf. zhangjiajiensis er den sterkeste kandidaten.
Sikker id er umulig uten å sende preparerte reker til Tyskland for mikroskopiske undersøkelser.
Sannsynligvis kommer jeg til å legge bildene av reken under
Neocaridina sp. ´kees´ siden de opprinnelig kommer fra Kees De Jong. Alternativt kan vi ta en råsjans på Neocaridina cf. zhangjiajiensis.
Sikker id er umulig uten å sende preparerte reker til Tyskland for mikroskopiske undersøkelser.
Sannsynligvis kommer jeg til å legge bildene av reken under
Neocaridina sp. ´kees´ siden de opprinnelig kommer fra Kees De Jong. Alternativt kan vi ta en råsjans på Neocaridina cf. zhangjiajiensis.
Postet 28.02.06 kl 16:41
Postet 01.03.06 kl 17:06
Med et så stort antall reker bør det gå bra
Snart får du så mange at du ikke vet hva du skal gjøre av dem. Dette er lette reker
Ta forresten en titt i dyrebasen. Rekene du har har nå fått navnet Neocaridina sp.
Det ble det eneste riktige for å slippe å gjette.
Snart får du så mange at du ikke vet hva du skal gjøre av dem. Dette er lette reker
Ta forresten en titt i dyrebasen. Rekene du har har nå fått navnet Neocaridina sp.
Det ble det eneste riktige for å slippe å gjette.
Postet 01.03.06 kl 17:34