Endelig har dvergkulene flyttet inn :))

Yes, fikk tak i 5 stk i går og det var akkurat passe antall som jeg hadde planlagt. Det tar på å vente på ønske-fisken så jeg var som en liten unge i går av ekstase Men det må jeg si, dette er en helt annen fisk enn andre fisk. Når andre fisk har ligget i posen i akvariet mens de venter på å slippe ut, er de enten helt apatisk eller så stanger de i plasten for å komme ut. Kulene samla seg i en klump med halene sine inn mot hverandre og titta rundt med de bevegelige øynene sine, titta og titta. Det virka som de orienterte seg skikkelig veeeldig stille. Det første de gjorde når de kom ut var å studere ottoene og prøvesmake litt... ottoene skjønte at de måtte være rask på labben etter 3 jafs, så nå får jeg bare se hvordan det går. Mata med mygg og da virka kulene mer fornøyd. Det ER så kult å se på fisk som dette som virkelig studerer alt de finner i akvariet. Plantene fikk en nøye sjekk og med den finblada planta som er der tror jeg de har nok å drive med en stund. Jeg fikk redda de få sneglene jeg fant over i en stor blomstervase før kulene ble sluppet oppi karet med et håp om å få til en liten sneglefarm i vasen.
Jeg legger ved noen bilder av kulene (de er pittesmå, ikke mer enn 1,5 - 2 cm!) og bilde karet de har flytta inn i. Ja jeg vet bildene er elendig, men har et dårlig digital-kompakt kamera og var egentlig alt for oppskjørta og skjelven på hånda (herregud, tenk at noen små fisk kan gjøre sånt med meg) til å ta bilder, og kulene ville jo ikke stå i ro! Disse kulene gir nok mersmak på flere kuler, men håper ikke det for da må man jo ha så mange kar, og jeg har absolutt ikke plass...
Grattis med kuler! Det er desidert fisk med mye personlighet ja. Kjempegøy!
Grattis med nye kuler! Kulefisk er virkelig noe helt for seg selv. Helt ulik annen fisk. Ulempen med dem er at det er avhengighetsskapende. Har man først fått kuler i huset, skaffer man seg fort flere ;-D Men det er også en grunn til at man bør ha kulefisk i artsakvarium. Selv de kulene som regnes som "fredelige" er egentlig ikke det. De er bare litt mindre aggressive. Og dvergkuler er veldige finnenappere, som du allerede har oppdaget, så regn med at finnenappingen kommer til å fortsette. De er forresten litt morsomme når de har tatt et lite finnejafs. Har du sett hvor fornøyde de ser ut etterpå?
Dyrehagen
Grattis med nye kuler! Kulefisk[B] er[/B] virkelig noe helt for seg selv. Helt ulik annen fisk. Ulempen med dem er at det er avhengighetsskapende. Har man først fått kuler i huset, skaffer man seg fort flere ;-D Men det er også en grunn til at man bør ha kulefisk i artsakvarium. Selv de kulene som regnes som "fredelige" er egentlig ikke det. De er bare litt mindre aggressive. Og dvergkuler er veldige finnenappere, som du allerede har oppdaget, så regn med at finnenappingen kommer til å fortsette. De er forresten litt morsomme når de har tatt et lite finnejafs. Har du sett hvor fornøyde de ser ut etterpå? ;-)


He he, ja de så skikkelig fornøyd ut etter å ha jafsa på ottoene ha ha! Problemet er at jeg allerede har litt-av-hvert-alge-nesten-trøbbel... ottoene er sinnsykt effektive til å holde dette i sjakk. Jeg liker ikke algetrøbbel
Sjekka litt runt på forskjellige forum om renholdere til dvergkulekar og da kom visst ottoen best ut. Men jeg var fullt klar over risikoen -oh yea
Avhengig av kulefisk sier du? Vi hadde 9 forskjellige på det meste. Kjære vene.. det ble litt voldsomt. Nå har vi bare 4.. Men savner de andre, særlig trine. (-en diger en på 25 cm)
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap