Til glede for kulefisk- og hundeeiere

Ser jo at kulefisken er ute etter bikkja jo! Ha ha, stilig
Inger Anne, hva slags kulefisk er egentlig den som er i denne videoen? De har den jo i et vanlig selskapsakvarium ser det ut til? Svær var den også!
Biter godt gjør de visst også
mona o
Inger Anne, hva slags kulefisk er egentlig den som er i [URLBLOCK1]? De har den jo i et vanlig selskapsakvarium ser det ut til? Svær var den også!

Kula er en Tetraodon mbu, den største ferskvannskula vi har. Den en av de få kulene som kan holdes sammen med andre fisker, ja, men hovedproblemet med denne kula er at den er så stor at det er kun et bittelite mindretall av akvarister som har plass til å huse den. Denne kula blir opptil 70 cm lang, og som kuler flest, trenger den uforholdsmessig stor plass pga. griseriet de skaper. De krever en minimum akvariestørrelse på 4000 liter.

Alexus: kuler kan bite verre enn det. Jeg har sett en video der en kulefisk (ute i naturen, jeg tror det var en Diodon holocanthus) biter tommelfingeren av en dykker som plager den. Jeg greier ikke helt å synes synd på dykkeren...
Såpass. De må ha ett bra stort kjevetrykk for å klare det... Kansje kulefisken er noe undervurdert.
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap