Hei ;) eg har tenkt og anskaffe rødøyet kulefisk :) hjelp?

eg skal ha ett planteakvarie og tenkte eg skulle ha denne fisken i akvarie noen som vet om den kan gå med andre fisker? eller? f.eks maller og noen coryer, etc.. og eg er mye plaaget med pestsneiler så det e det som skal komme oppi dette akvariet ja mohaha (nå skal pestsneilene få svi)
men først skal eg sette igang akvarie da :P men kas planter burde denne fisken hatt? eg tenkte på akvarie med javamose og noe gress og tettbeplantet planter eg skal ha svart sand da denne fargen e min ynglingsfarge når det gjelder grus men kas andre fisker kan eg ha med denne kulien? kan eg ha kuli år? disse er så kule og kulefisken og,, eg skal få en rødøyetkuefisk av min onkel da han har 1 for mye x) han vil kvitte seg med den fordi han vil ha noe annet
Jeg vil anbefale deg å IKKE skaffe deg denne kulefisken før du har lest en del mer om den. Som at det kan være en av to arter - at den ene nærmest garantert vil plage all annen fisk, mens den andre typen mulligens kan la dem få være i fred - en stund.

De fleste kulefisk er mordere i fokledning, i bunn og grunn.

Du må legge en plan for hvordan du skal skaffe den nok mat etterhvert. De pestsneglene du er plaget med nå, vil ikke være tilstrekkelig i lengden. Har du et ledig kar du kan sette opp til å være "sneglefarm" ?

Kulefisk griser gjerne en hel del - husk å ha skikkelig overfiltrering av karet.

Kunne sikkert sagt masse mer, og gitt deg linker osv - men du finner vel fram på nettet selv også tenker jeg Les, les les!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap