Discus

Hei. har 4 discus i et 250 liters kar. har noen Neon Tetra som går i samme kar. lurte bare på om noen har noen forslag til andre fine fisker som går godt i lag med discus fisk?
Min erfaring er at en liten gruppe Scalare går veldig fint sammen med Discus.
Men du burde kanskje skaffe ett litt større kar siden både discus og scalare fort vokser seg veldig store.
Det er mange Corydoras som passer også, men pass på så du velger en cory som tåler 29-30 grader, siden ett discuskaret skal være veldig varmt.
Ciklide
Det er mange Corydoras som passer også, men pass på så du velger en cory som tåler 29-30 grader, siden ett discuskaret skal være veldig varmt.

Sterbai blir ofte anbefalt.
Inaktiv bruker
Grenmalle
det er en fisk som pleier å gå bra sammen med diskus.
grenmalle er åså en grei algeeter som lever uteluket av alger å små dyr som lever i algene.
otocinclus går åså bra sammen med diskus.
kampfisk står det på forumet at går sammen med diskus er det sant.
di fieste apistogramaartene går helt fint med diskus.

ps. si i fra om det er vanskelig å lese det jeg har skrevet.
Inaktiv bruker
Jeg glemte en art til
kuliål går sammen med diskus det sier di ansate i dyrebutikken.
det som er så greit med kuligål er at ingen fisker spiser den det er for det kuligålen er svert gifti så det må en skikelig dom fisk for at en kuligål blir spist.

ps. si i fra om det er vanskelig å lese det jeg har skrevet.
Hei Erik.

Hvor store er discusene dine? Sånn generelt er 4 egentlig 2 for mye i en 250 liter om vi snakker om voksen fisk. Forslag til flere fisk vil i så måte begrense seg til bunnlevende fisk. Sterbai som nevnt her, er en sikker vinner. Til alge bekjempelse er otocinclus evt ancistrus et godt valg. Scalarer vil jeg ikke annbefale i dette karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap