Jack dempsey ellerdiscus

hva skal jeg velge discus eller jack dempsey
hva synes dere
de trenger begge stor plass. jack dempsy trenger enda mere enn discus.

har du stort nok akvarie?
har du lang akvarie erfaring? ( noe som du bør ha før du starter med discus som er meget krevende)

ser du har skrevet du skal ha scalarer. de kan gå med begge slag men vil fraråde å holde scalare sammen med discus pga de kan bære en parasitt som de selv er imune mot men discusene er ikke imune.

jeg vil råde deg til å lese masse på nettet først uansett hvilken fisk du bestemmer deg for.

uansett lykke til med akvariehobbyen

Jeg har Scalare og Discus sammen helt uten problemer.

Jack Dempsy er litt lettere og holde mens Discus ofte beregnes som en fisk for erfarne.
Jeg synes ikke Discus er så vanskelig som alle skal ha det til jeg da...
Bare bytt rundt 30% vann i uka.
Men det er klart, jeg hadde hatt akvarium noen år før jeg skaffet discus.
Hvor lenge har du drevet med fisk?
Ciklide
Jeg synes ikke Discus er så vanskelig som alle skal ha det til jeg da... Bare bytt rundt 30% vann i uka.

For ikke å snakke om 30% annenhver dag ;-D
Hmm. Mulig det.
Jeg bytter 30-40% i uka jeg da.
Litt hver dag.
Det er vel like mange metoder som det er akvarister? ^^
Det kommer jo an på størrelsen, Geir

P.S. Eg starter en ny tråd om noe eg faktisk har lurt på lenge.
Donald
Det kommer jo an på størrelsen, Geir :-)

Jeg vil nå heller si at det kommer an på biologisk belastning. Når jeg sier 30% annenhver dag så er dette mere en pekepinn på hvor mye vannbytte man må gjøre for å holde et gjennomsnittelig discuskar i drift.
hula,kula og timmy
hva skal jeg velge discus eller jack dempsey hva synes dere

Ingen av de registrerte akvariene dine er store nok til en stim av diskus. Kanskje du har planer om å utvide Uansett... Hva med en liten til middels stor Crenicichla art? Utrolig tøffe gjeddeaktige ciclider fra Amazonas. En av de artene har ihvertfall jeg lyst på.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap