Jack dempsey ellerdiscus
Postet 27.05.08 kl 23:50
de trenger begge stor plass. jack dempsy trenger enda mere enn discus.
har du stort nok akvarie?
har du lang akvarie erfaring? ( noe som du bør ha før du starter med discus som er meget krevende)
ser du har skrevet du skal ha scalarer. de kan gå med begge slag men vil fraråde å holde scalare sammen med discus pga de kan bære en parasitt som de selv er imune mot men discusene er ikke imune.
jeg vil råde deg til å lese masse på nettet først uansett hvilken fisk du bestemmer deg for.
uansett lykke til med akvariehobbyen
har du stort nok akvarie?
har du lang akvarie erfaring? ( noe som du bør ha før du starter med discus som er meget krevende)
ser du har skrevet du skal ha scalarer. de kan gå med begge slag men vil fraråde å holde scalare sammen med discus pga de kan bære en parasitt som de selv er imune mot men discusene er ikke imune.
jeg vil råde deg til å lese masse på nettet først uansett hvilken fisk du bestemmer deg for.
uansett lykke til med akvariehobbyen
Postet 28.05.08 kl 00:06
Endret: 28.05.08 kl 00:09
Jeg har Scalare og Discus sammen helt uten problemer.
Jack Dempsy er litt lettere og holde mens Discus ofte beregnes som en fisk for erfarne.
Jeg synes ikke Discus er så vanskelig som alle skal ha det til jeg da...
Bare bytt rundt 30% vann i uka.
Men det er klart, jeg hadde hatt akvarium noen år før jeg skaffet discus.
Hvor lenge har du drevet med fisk?
Jack Dempsy er litt lettere og holde mens Discus ofte beregnes som en fisk for erfarne.
Jeg synes ikke Discus er så vanskelig som alle skal ha det til jeg da...
Bare bytt rundt 30% vann i uka.
Men det er klart, jeg hadde hatt akvarium noen år før jeg skaffet discus.
Hvor lenge har du drevet med fisk?
Postet 28.05.08 kl 00:12
Postet 28.05.08 kl 00:41
Postet 28.05.08 kl 00:55
Endret: 28.05.08 kl 00:56
Postet 28.05.08 kl 00:59
Postet 28.05.08 kl 17:26
hula,kula og timmyhva skal jeg velge discus eller jack dempsey hva synes dere
Ingen av de registrerte akvariene dine er store nok til en stim av diskus. Kanskje du har planer om å utvide Uansett... Hva med en liten til middels stor Crenicichla art? Utrolig tøffe gjeddeaktige ciclider fra Amazonas. En av de artene har ihvertfall jeg lyst på.
Postet 28.05.08 kl 19:12
Endret: 28.05.08 kl 19:18