Transport av discus

Hei.

Noen som kan komme med innspill andgående hvordan eg på best muli måte transporterer Discus.
Skal til Stavanger å hente ett lekspar å i den sammenheng blir det ca 5-6 timer
på reisefot.
Hadde teng å bruke dobble poser så avispapir for så i ei isoporkasse.

Treng eg rein oksygen til dette?? eller klarer dei seg med det som er når dei blir pakka??
Hei
Bruk 2 bøtter med tett lokk. Discus stikker lett hull i posene
No skal eg flyge så det må vere tett tila på dei gotar bøtter.
Poffis
No skal eg flyge så det må vere tett :) tila på dei gotar bøtter.


Da beklager jeg,men du skrev ingenting om at du skulle fly. Men da har du definitivt ett værre problem
Mvh
Espen
Hvordan er det evnt å transportere i poser i ca 15 min?
Eller er risikoen fortsatt stor?

Har jo bøtter i massevis, men ingen med lokk.:P
For å minske risikoen for at discus under transport skal stikke hull på posene skal du benytte minst 2 poser utenpå hverandre med avispapir mellom. Det beste er 3 poser uten på hverandre med avispapir mellom. Det er også en fordel å ha med ekstra poser om det skulle oppstå lekkasje. Det krever at du ser til fisken ganske ofte. På fly blir de transportert i isoporkasser og det er det stor fordel med tykkplast i posene og som nevnt avispapir mellom plastposene.
Da bør du først klarere om du kan få ta med isoporkassen med fisk inn som håndbagasje.
Det er jo ikke så lett lenger, dette med vann/veske ombord i fly...
Skal de ligge i lasterommet på flyet kan der bli ekstremt kaldt!
Pakkes i store poser, én fisk pr dobbel pose. Pakk posene i avispapir med en HeatPack inni og plasser/teip dem fast inni isoporboksen, fyll alt tomrom slik at posene ikke beveger seg inni isoporboksen. Her kan du gjerne fylle på med en eller to ekstra HeatPacks for å være på den sikre siden. Deretter forsegler du isoporboksen med gaffateip.

Har fått fisk levert slik per Posten Express over Natten og via Haukeliekspressen fra Oslo området til Bergen. Alle gangene har all fisk overlevd og da snakker vi transporttid fra 7t til 18t. Ved buss ligger isoporboksen i bagasjerommet i bunn så der er det rimelig kaldt også og ved Posten Express over Natten blir den jo sendt med fly...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap