Hvordan se om mine discus har gjellemark?
Postet 19.07.11 kl 23:14
Postet 22.07.11 kl 12:01
Endret: 22.07.11 kl 12:02
Postet 27.07.11 kl 23:07
Endret: 27.07.11 kl 23:08
Postet 28.07.11 kl 12:18
Når de er på den størrelsen så er det ofte at de legger den ene brystfinnen intil kroppen hvis de er smittet.
Pustingen vil også være noe raskere, kansje opp mot to ganger i sekundet.
I tilegg til dette så forekommer det at de på en måte "gjesper" fra tid til annen.
Kansje den beste måten er å si at de lager en såkalt trutmunn.
Matlysten vil ofte ikke være helt på topp.
Kommer fisken fra tropeimporten så vil jeg påstå at det er store muligheter for at de er infiserte med gjelleparasitter.
Jeg ville i dag aldri kjøpe discus uten at jeg behandlet de med kalium før jeg introduserte de til mine kar.
Klok av erfaring med denne dritten så vet jeg at det er utrolig mye smittet fisk i omløp.
Håper så klart at dine ikke viser til de symptomene jeg sikter til, men gjør de det så må du behandle all fisken du har og i tilegg sterilisere hele karet og alt i det.
Pustingen vil også være noe raskere, kansje opp mot to ganger i sekundet.
I tilegg til dette så forekommer det at de på en måte "gjesper" fra tid til annen.
Kansje den beste måten er å si at de lager en såkalt trutmunn.
Matlysten vil ofte ikke være helt på topp.
Kommer fisken fra tropeimporten så vil jeg påstå at det er store muligheter for at de er infiserte med gjelleparasitter.
Jeg ville i dag aldri kjøpe discus uten at jeg behandlet de med kalium før jeg introduserte de til mine kar.
Klok av erfaring med denne dritten så vet jeg at det er utrolig mye smittet fisk i omløp.
Håper så klart at dine ikke viser til de symptomene jeg sikter til, men gjør de det så må du behandle all fisken du har og i tilegg sterilisere hele karet og alt i det.
Postet 28.07.11 kl 12:51
Det er ingen av discusene som viser noen av disse sympotene, de puster fint, sidefinnene er helt fine og har ikke lagt merke til noe gjesping.
Det eneste er at det virker som at matlysten går litt sånn opp og ned.
Noen dager er de vill etter mat og andre dager er de ikke like fullt så vill.
De to siste månedene er de også blitt mer sky enn det de var tidligere.
Akvariet er innredet med massevis at røtter og delvist med planter.
Det eneste er at det virker som at matlysten går litt sånn opp og ned.
Noen dager er de vill etter mat og andre dager er de ikke like fullt så vill.
De to siste månedene er de også blitt mer sky enn det de var tidligere.
Akvariet er innredet med massevis at røtter og delvist med planter.
Postet 28.07.11 kl 13:00
Postet 28.07.11 kl 13:34
Jeg bruker PH buffer på 6.5, denne har jeg brukt svært lenge lengre enn jeg har hatt discus også, og det har også fungert veldig fint, tester ph inni mellom og den ligger alltid på 6.5.
Jeg skal snart bytte over til JBL sitt Premium Discus for, og tenkte jeg skulle få tak i litt Stendker frossen for, kanskje det hjelper litt på matlysten da.
Jeg skal snart bytte over til JBL sitt Premium Discus for, og tenkte jeg skulle få tak i litt Stendker frossen for, kanskje det hjelper litt på matlysten da.
Postet 28.07.11 kl 21:52