Fått meg diskus, nybegynnerhjelp? :)

Starter innlegget med å si at jeg er ikke nybegynner innen akvarium, men på selve Diskus-holdet.
Akvariet Diskusene går i er på 240 liter, det har stått og gått i 2 år.
De siste mnd har akvariet gått med minimal belastning, med kun en liten flokk Pygme-corydoras for å holde filtrene i gang.

Nå har jeg kjøpt meg 4 Diskus, jeg har i skrivende stund hatt de i 4 dager.
Jeg har latt moonlighten stå på som eneste lyskilde i 3 dager for å la fiskene noe seg litt ned, de var noe sky og stresset når de ankom. Jeg forer de med røde mygglarver, artemia og et slags blandingsfor til Diskus.
Nå er fiskene fremme i fult lys, og ser tilsynelatende friske og raske ut

Spørsmålene er som følger;
- Jeg lurer på hva fargene til disse Diskusene kalles?
- Hva skal jeg se etter av vanlige sykdommer hos Diskus? Hvilke medikamenter bør jeg ha stående?
- Planen er å la de gå med kun bunnfisk, men vil de kunne la seg stresse av kuhlii-åler? Spørsmålet er egentlig om Diskus-eiere tror dette er en dårlig kombinasjon.
- Jeg vet de er flokkfisk, men holder det med 4 stk? Eller vil de mistrives med å være så få?

Takker på forhånd for hjelp og innspill
Dette er golden pigeon.

Du bør lese litt om gjellemark på Discus, og de sykdommene som følger i kjølevannet av dette.

Før jeg svarer deg helt ærlig på det du lurer på.. Ønsker jeg å vite hva du ønsker deg av Discusholdet, har du lyst å fore opp noen bra fisk å se dem formere seg.. Eller vil du ha ett flott stuekarr med noen prakteksemplarer med Discus til pynt..

Hvorfor kjøpte du disse?
Diskusene skal kun være til stuepynt, tenker ikke å prøve å avle noe særlig på de. Ikke er det plass til å ha et lekspar oppi der heller.
4 kan kanskje bli litt få. 6 stk og oppover er vel å anbefale.