Nigeria killi vs. klovnekilli

Har en 20l jeg gjerne vil ha noe fisk i. Vet jo at det er begrenset hva som vil trives i et såpass lite kar, men har funnet noen arter her i fiskebasen. Tenker å ha tett beplantning med javamose, vasspest og noe vrihassel(ikke akkurat beplantning, men). Har sett på klovnekilli og nigeria killi. Jeg liker best klovnekillien og samboer omvendt, så han får vel bestemme denne gang. Forhører meg om begge arter likevel

- Hvor mange av hver art kan jeg evt. ha? (skal selvfølgelig bare ha en art i akvariet, men hvor mange individer)
- Kjønnsfordeling mellom klovnekilliene? Ser at NK kun kan ha en hann i et kar.
- Kan en trio med NK funke? Evt. annet antall?
- Hvilket antall klovnekilli kan jeg ha?

Er det noen som har fått disse bestilt inn i dyrebutikken? Ringte nettopp en dyrebutikk her, men han i telefonen virket ikke så fornøyd og sammarbeidsvillig.. Er de på importlistene? Ca. pris? Noen som har sett de i Bergen?

Håper noen kan svare, om ikke på alle, iallefall på noen av spørsmålene
Både Midtun i Åsane og Troyaz zoo på Sartor senter har bestilt inn fisker til oss som dei ikkje brukte ha på sine lister så eg ville spurt dei om du ikkje alt har.
Begge dei to som du spør etter har vi sett på avdelingen i Åsane.

Det var den hjelpen vi kunne gi deg.
Takk for svar. Da skal jeg høre med Midttun zoo. Fikk beskjed av de på Troya om å komme innom med en lapp med det latinske navnet på, så skulle de se hva de skulle gjøre..
Der kjøpte vi våre Båndguramier. På Sartor altså.
Eg viste ikkje det latinske navnet, men via fiskebasen inne fant vi fram til det.
Tok litt over en uke så var fisken i butikken.
Snakket med de på tlf. Hadde det latinske navnet men han sa jeg måtte legge igjen en lapp der.
Jeg hadde klovnkilli i 63L, 2 hanner og flere hunner. Den tøffeste hannen jaget den andre hannen ganske mye, så i et så lite kar som ditt ville jeg ikke hatt mer enn en hann og noen hunner.
takk for svar Hvor mange hunner ville du hatt da? Blir 2-3 for mye? Ser de liker å være mange sammen.
2-3 høres bra ut. Det vil sikkert overleve noen yngel i ny og ne, da kan du jo se om det funker med flere, som vokser opp med foreldrene
På midtun zoo har de ikke klovnekilli, tror de kan bestille. Men de har to varianter av Nigeria killi og en del andre killi fisker Den ene varianten av Nigeria Killi er bare helt NYDELIG!
uansett hva art du velger ville jeg hatt max 1 hann og 2 hunner i en 20 liter. er liksom det som blir grensen for et såpass lite kar lykke til!
Takk for svar. Har fått en butikk til å bestille nigeria killi til meg. Blir nok en trio av dem Henter de i morgen.
lykke til med killiene! de er megaflotte fisker!
Jeg ser du allerede har valgt art, men vil bare legge til at jeg synes nigeriakilli er det beste valget Jeg hadde en gruppe klovnekilli en stund, og kjedeligere fisk skal man lete lenge etter. De sitter stort sett i overflaten hele dagen og rører seg knapt. Null personlighet, null interesant adferd. Endte med at jeg solgte hele gruppen etter 4-5 mnd...

Men nigeriakilli har jeg hatt i årevis, de er så søte atte lette å få oppdrett på også
Så bra. Samboer likte best nigeriakilli, så han fikk velge, for engangsskyld Hehe. Gleder meg veldig til de kommer i hus. Har ingen erfaring med killi før, så det blir spennende.
Bra valg Har ett par sånne selv og de er veldig livlige og flotte å se på.
Tilfeldig bekjentskap
© M.Johansen
Reklame for plussmedlemskap