- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Frossenfor til div fisk
Frossenfor til div fisk
Postet 29.11.07 kl 11:45
Postet 29.11.07 kl 11:50
biXenMyggiser, artemia. Bare til å prøve. Boliviansk regnbueciklide? Tror du må forklare den litt :P
heheh det er en helt ny art som kom i dag *ler*
Nei du...det gikk kanskje littttt fort hehe
Men leste ett sted at ikke de tålte røde mygglarver....selv om de nok har fått litt av det alt ja hehe...men...de lever enda
Bør kanskje kutte det ut da?
Postet 29.11.07 kl 11:52
Postet 29.11.07 kl 11:56
Hvis du snakker om Bolivianske Sommerfuglciklider, så står det ikke noe om at de ikke tåler det.
Du snakker da om Sommerfuglcikliden, og den tåler ikke det tydeligvis. Jeg har matet de med røde mygglarver uten at det skjedde noe.
Men vet faktisk ikke om det går ut på det samme med Bolivianere, og vanlig sommerfuglciklide.
Min bolivianer har iallefall fått røde myggisser, og den lever i dag den=)
Du snakker da om Sommerfuglcikliden, og den tåler ikke det tydeligvis. Jeg har matet de med røde mygglarver uten at det skjedde noe.
Men vet faktisk ikke om det går ut på det samme med Bolivianere, og vanlig sommerfuglciklide.
Min bolivianer har iallefall fått røde myggisser, og den lever i dag den=)
Postet 29.11.07 kl 12:00
Det er trygt å gi bolivianere røde myggiser. Og jeg er 99% sikker på at det er trygt å gi det til vanlige sommerfuglciklider også (men det er min MENING), men pga. de er mye mer sarte og dør lettere så er vel myten om røde mygglarver noe som ofte blir en forklaring uten at jeg enda har sett noe veldig overbevisende "bevis". Jeg kunne jo sagt at ottoene som dør uten videre dør pga. agurken uten at det er så sannsynlig :P
Pga. den 1% med tvil hadde jeg latt være til dem, men du har bolivianere og det har aldri vært snakk om det er problem til dem noen plass. De er dessuten en nokså forskjellig fisk. Mine er ihvertfall crazy etter røde, men trodde du allerede ga dem det. Du har jo spurt om dette før
Pga. den 1% med tvil hadde jeg latt være til dem, men du har bolivianere og det har aldri vært snakk om det er problem til dem noen plass. De er dessuten en nokså forskjellig fisk. Mine er ihvertfall crazy etter røde, men trodde du allerede ga dem det. Du har jo spurt om dette før
Postet 29.11.07 kl 12:19
Endret: 29.11.07 kl 12:21
FredlyDu snakker da om Sommerfuglcikliden, og den tåler ikke det tydeligvis.
Det er ikke helt sant det der. Mikrogeophagus ramirezi (Sommerfuglciklide). Den tåler da røde mygglarver like godt som annen fisk.
Hvis du hinter til en diskusjonen som var for en tid tilbake, så var vel konklusjonen at det var dårlige mygglarver som ble brukt. Jeg har selv sett at denne fisken har blitt föret med rød mygg flere ganger, uten og den har tatt skade av det. Og alle lever i beste velgående den dag i dag.
Andreas
Postet 29.11.07 kl 12:28
Andreas BjørvikDet er ikke helt sant det der. [URLBLOCK1] (Sommerfuglciklide). Den tåler da røde mygglarver like godt som annen fisk. Hvis du hinter til en diskusjonen som var for en tid tilbake, så var vel konklusjonen at det var dårlige mygglarver som ble brukt. Jeg har selv sett at denne fisken har blitt föret med rød mygg flere ganger, uten og den har tatt skade av det. Og alle lever i beste velgående den dag i dag. Andreas
Jeg har ikke sagt at de ikke tåler røde mygglarver, jeg sier tydeligvis, og det er etter og ha lest om Sommerfuglcikliden i basen hvor det står følgende: "Mange mister slike fisker etter å ha foret med røde mygglarver. Dette bør du derfor unngå. Hvite\ sorte mygglarver går imidlertid fint "
Jeg sa etter dette at jeg har gjort det og det gikk helt fint.
Postet 29.11.07 kl 14:06
Postet 29.11.07 kl 14:26
Postet 29.11.07 kl 14:51