Innavl Apistogramma?

Inaktiv bruker
Ho ho

Kjøpte en gruppe Kakadue ciklider(en han og to hunner) forleden dag(på Oasen i Bergen). Jeg kjøpte også TO typer Sera fôr, som fiskene ikke ser ut til å like.

Katten derimot liker godt begge deler.
Hva er det du egentlig spør om?
Det står et spørsmålstegn i overskriften din, men selve innlegget inneholder ingen videre forklaring på det du spør om?

Eller lurte du kanskje ikke på noe?
Tittel?
Skjønner ikke tittelen på innlegget ifht. innhold i det hele tatt. Flott at katta liker fiskematen - sikkert fordi det er fiskeproteiner i dette? Den er kanskje misunnelig på fiskene fordi du diller med dem, hehe? Du har kjøpt en trio med apistoer, right - men lurer på om de er helsøsken i forbindelse med innavlsproblematikk? Pkt 1: finn ut om de er VF=viltfanget. DA er innavlsproblematikken så godt som uaktuell. Pkt. 2: Oppdrettet? Sjekk m/oppdretteren/butikken om det var fra ett eller flere kull. Som regel tåler fisk innavl i flere generasjon uten at "innavlsdepresjon" (nedsatt helse og fruktbarhet) inntrer, men personlig søker jeg å unngå innavl hvis jeg ikke fokuserer sterkt på kontrollert linjeavl. Far/datter og helsøsken-parring synes jeg personlig er litt unaturlig, for i sannsynligheten skjer dette sjelden (av naturlige årsaker). Hils til pus, og fiskene....
2 min
Du slo meg med 2 min, Mona. Vi er apisto-fan, begge to
Men at innlegget er lagt under fóring - dét er i hvert fall tullball.
Inaktiv bruker
Opsann
Hadde en lengre tekst første gang jeg prøvde å laste opp innlegget. Men det gikk ikke så jeg mistet det, gadd ikke skrive hele greiene en gang til

Det jeg lurer på er: noen som har noen erfaring med Sera fôr?
Ja, jeg har. Men Sera har jo en masse ulike fòrtyper, hvorav en del er fòr spesielt utformet for visse typer fisk. Du må nesten fortelle hva de fòrvariantene du har heter, så man kan finne ut om de er egnet for Apistogramma eller ikke.

Det er uansett ikke så uvanlig at nyinnkjøpte fisk ikke vil spise noe første dagen. De er litt i sjokk etter omveltningen i blant, så gi dem tid til å finne seg til rette.

Hvilken ph har du i karet deres forresten? Hvor lenge siden er det du startet opp dette karet?

Hvis du vil lokke dem til å spise, anbefales frosne røde mygglarver. Det spiser de - garantert.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap